AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
958

Dilemma, köpråd värdetapp?

Bo
32
Bohman
F87 M2 Competition
Beslutsångest! Tänker att någon kan hjälpa mig spekulera så man kan bestämma sig någon gång.
Var blir det "minsta" värdetappet tror ni om man jämför en M2 LCI 2018 (knappt begagnad) mot en begagnad M4 2015?
Säg att båda går att få runt 500k och bilen kommer med största sannolikhet behållas 2-3 år max. Brukar bli så för min del.

Tycker det är klurigt och det blir såklart endast ren spekulation. Men vilken bil står sig bäst i detta scenario tro?
M4an har i detta exempel redan gjort sitt stora värdetapp. M2 kan å andra sidan säljas med lite garantier kvar om 2 år. För min del funkar nämligen bägge bilarna till det jag tänkt nyttja dom till. Jag har kört bägge 2 modellerna så det är inget speciellt som avgör. Klurar egentligen mest på värdeminskning under 2-3 års ägande.

Återigen, svårt att sia om detta. Tänker om någon annan har en tanke/idé om hur bilarna kan stå sig framöver. Känns i min värld helt orimligt att någon av modellerna skulle vara nere under 350 tre år från nu när e92 m3 ligger däromkring trots sin ålder.
Tack på förhand. MVH
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Sjukt svårt att säga... Men räkna med minst 100k i värdetapp på 2-3 år på båda modellerna. Kan bli mer om ekonomin kraschar.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jadu det är svårt att sia om, tror nog att värdetappet kommer bli snarlikt..Nån hundring ner drygt skulle jag gissa. Lite som du själv är inne på att föregångaren med någorlunda låga mil verkar ha fastnat på 350~. Personligen hade jag nog satsat på M4 som det är och kommer va en ovanligare bil kontra M2.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.