|
|
|
|---|---|
|
Har en F30-13 Det lyser inget ur de inre strålkastarna. Varken på helljus eller ljustuta. Så man har bara en xenonlampa för halvljus och helljus, precis som en audi. Ska det vara så? Är de inre strålkastarna tomma men har fördragen el så man kan sätta in ett par eftermarknadslampor och koppla på helljuset? Eller är det led ramp som gäller om man vill ha vettigt helljus? | |
|
De är bara "dummy" för syns skull - finns inget förberett för lampa vare sig mekaniskt eller elektriskt - tror inte ens det är en riktig reflektor där... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Åfasen där ser man. Då kan jag släppa den tanken och börja leta lämplig ljusramp istället. | |
|
Ja en riktig designmiss, precis som avsaknaden av tempmätare och oljesticka. Apropå ljusramp, placering under regskylten ger inge bra ljus. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
I min diesel finns det både temp.mätare och oljesticka...;) Dock håller jag med om att det hade varit smidigt om inre "lyktan" var förberedd för t ex. extraljus eller liknande - men det är nog i få länder man använder sådana på vanliga bilar. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Vanlig tempmätare i instrumentklustret!? :-o --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Annars skulle man ju kunna tycka att BMW som kommer från den fria fartens land, skulle kunna erbjuda ett bättre helljus, då nätterna många gånger ger bättre möjlighet att kunna köra med hög hastighet pga mindre trafik. | |
|
Men en ramp med 4d linser kanske ändå funkar att ha under nummerplåten. Då borde det inte bara bli ljus framför bilen som med lite billigare ramper..? |
|
|
Sverige, ja tempgivarnål i instrumentklustret - mäter oljetemperaturen (vilket faktiskt är bättre än vattentemperaturen om man ska vara lite petig). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Uteblivna inre lampor, utebliven oljesticka och utebliven oljetempmätare betraktades som funktionella framsteg redan på e91. Jag saknar också dessa tre, som min e91 inte har. En liten tröst är att det är trevligt med adaptiva strålkastare som lite grand "svänger runt hörnet". /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Har åxå oljetempmätare (fast den börjar på 70°). Men menade så klart motortempmätare. Bättre? Ja, kanske när det handlar om när motor/olja nått drifttemp. Men garanterat inte bättre när det handlar om om motorn håller på att överhetta. Handlar ju inte om vilken mätare som är bättre. Både motortemp- och oljetempmätare är bra. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
trottoaren, förutsättningarna för att få bra ljus med lågt placerade extraljus är inte bra. Går inte att få ett bra resultat, jämför med dimljus. Fjärrljus behöver upp för att ge längd. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Nej men med de moderna ledljusramperna som finns idag så borde det väl ändå bli hyffsat. Hur har ni löst det om ni behöver vettigt helljus? | |
|
Tror att det var xenonkungen jag pratade med som sa att ljusskillnaden mellan olika xenonlampor med samma watt (35) varierar en del. Och att man kunde få påtagligt bättre ljus lagligt med Xenon D1S Osram Nightbreaker. Har inte testat men det kan ju vara ett första steg... |
|
|
Har Osram Nattbrytare, ger lite bättre och vitare ljus. Men tycker inte att det ger tillfredsställande ljus. Så 3x 5° WD-8L80 Länk På snabbfäste Länk Då får man bra ljus när man behöver det, och slipper åka omkring med (fula) extraljus dagtid. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Tror ni att reflektorn klara av att sätta i 100w Xenon i dessa strålkastare? tycker Hel ljuset på min är ganska bra då det är xenon original men halvljuset lämnar en del att önska. så med 100w xenon så blir båda bara bättre. men vågar inte riktigt ta steget för jag vill inte förstöra | |
|
Ingen som vill möta dej då... --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Varför inte. har ju projektor lins med shutter. | |
|
Du har fortfarande ströljus. Det vill man inte öka styrkan på med 50%. Det är en hemsk idé, lägg ner den. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.