|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte en 320i -00 för en vecka sedan. Då kunde jag få värme i kupén och motorn hade rätt temperatur. (Mitt emellan blått o rött) Men efter att en polare upptäckte att hans termostat pajat (328Ci) så kollade jag upp min också. Det visade sig att den också brakat ihop. Finns det någon på detta forum som råkat ut för samma sak och bytt den själv? Hur bar du dig åt? Något speciellt att tänka på? | |
|
Inget särskilt egentligen, förutom att vara riktigt noga när du luftar den sen. Väldigt lätt att luft ligger kvar. Mekartipset som finns (termostat E39 m.fl) är i princip samma, dock skiljer lite grann vad gäller storlek på verktyg m.m. Annars ganska lika. Länk -------------------------------------------- Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kontakta BMW först fabrikatonsfel på E46 termostater en del har fått det på garantirep.De faller sönder i bitar invändigt.De nya ska vara kraftigare enligt uppgift. Länk Länk Länk MVH Hasso |
|
Jag tackar för hjälpen. Efter jag läst lite i trådarna som du gav mig, hasso, så såg jag att en del fått det bytt på Godwill. Jag provade då att ringa till en annan återförsäljare än min lokala (Som sa att det inte går på godwill, det kostar 1500). Gäldjande nog så fick jag ett nytt besked: Visst...inga problem, det tar vi på godwill! Så i morgon åker jag med glädje 20mil ToR för ett termostatbyte. Men man blir samtidigt lite förbannad över att vissa ÅF inte är speciellt service minded. Man tycker inte det borde skilja sig på sådana saker mellan ÅF:na. Inte så svårt att lista ut var jag kommer serva bilen i fortsättningen... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Och i vilken värlsdel bor du, vår lokala återförsäljare är ingen hejare på goodwill heller. MVH Hasso |
|
Min lokala är Jönköping.... men nu kommer jag åka till Värnamo istället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.