AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
11.638

En till Bmw m5 f10 på blocket

Sida 3 av 3
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
@Lanab
Det är helt sant, ingen bullshit.
Men på vintern och på kurviga vägar är min Panamera 4S överlägsen.
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

En Competion kom ut idag.
Synd att priset stigit med 120 papp sedan förra försäljningen!
Länk
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Hur stavar jag? Competition heter det...
Den var läskigt snygg!
Lasse Karlsson
Pula!

Det var nog min du såg på Blocket! Sålde den till Huddinge, på Långfredagen. Detta efter att den stått i polisgarage i nästan 2,5 år. Blev "bedragen" på bilen då jag försökte sälja den 161102, 1 vecka senare, tog jag och en kollega, tillsammans med polisen , tillbaka bilen av idioten som bedrog mig, och 161111 togs bilen i beslag och ställdes i polisgarage inför vidare utredningar.

Efter Tingsrättens dom i mitten av Maj 2018, fick idioten 8 månader i buren, han drog det vidare till hovrätten, som beslutade samma som tingsrätten, i mitten av September 2018, och då tog han fallet vidare till HD, som avslog ansökan om resning, och bilen var åter min 181219.

Efter detta blev man tvungen att ansöka hos Transportstyrelsen, för att åter bli "skriven" ägare på bilen! det tog ca 6 veckor, och så ytterligare ett antal veckor innan jag kunde komma loss, hämta hem bilen från polisgarage i Skåne, serva fixa och åter ställa på bilen hemma 190409. Sålde sen 190419 efter nästan 2,5 år och 10 sorger o 100 bedrövelser!! Tilläggas ska att innan förhandlingar i Tingsrätten, så gick det 1,5 år, då man bara fick vänta på att ärendet ens skulle tas upp till förundersökning!!

Helt otroligt att ett sånt här "simpelt" ärende, där det trots allt handlar om nästan en halv mille, ska ta sån otrolig tid!!

Här kommer några tips, om ni ska sälja era "pärlor" 1. Välj den/dom ni ev ska göra affär med! Själv kommer jag aldrig mer göra bilaffärer med en viss typ av människor!(för att inte säga för mycket!) 2. Gör alla affärer på hemmaplan! 3. Släpp aldrig bilen, innan ni sett pengar på ert konto! 4. skicka aldrig registrering av ägarbyte till TS, innan ni har pengar i handen!

Själv får jag vara nöjd med att: slutet gott , allting gott! jag har om än efter väldigt lång tid, dock till slut fått hem bilen, och kunnat sälja den!

HA DET!

modolasse
Skönt att det löste sig till slut:)

EB
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Jösses vilken historia Lasse. Det gläder mig att det löste sig och rättvisan vann till slut. Vilka as det finns där ute..
Ang försäkring. Jag betalar 600kr/mån. Ställde inte ens av den på vintern.

Lider med Lasse...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.