|
|
|
|---|---|
|
Hej, ny på forumet Står inför ett BMW-köp efter ca 60 års volvoägande men har lite funderingar ang motormodeller Noterar att 320d har en 2l motor som lämnar drygt 180hk, vad jag förstår har "min" ev. nya BMW 318d xdrive touring -16 samma motor men lämnar "bara" 150hk, skillnad på laddtryck och/eller programvara, någon som vet Visst jag vet att det finns 320d att köpa för att få drygt 30hk till men där jag bor är utbudet tämligen magert och det känns aningen snopet att gammelvolvon har fler hk :) | |
|
Skillnaden mellan 318d och 320d är en del mekaniska komponenter trots att grunden är densamma i båda motorerna. Tror det är likadant som N47-motorn och där skiljer sig insprutarna, turbon, kolvarna och ev, några delar till. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för ditt svar, antog att det inte skulle vara helt enkelt att hitta de "borttappade" hk:na Har tvärskummat och det verkar ju finnas en hel del "godis" till dessa motorer men är ju samtidigt lite rädd att störa det som antagligen är ganska optimerat från fabrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.