|
|
|
|---|---|
|
Jag har konfigurerat en av brickorna (tiles) till att visa vädret i Drive-fönstret, men har märkt på sistone att det tagit en bra stund innan det dykt upp någon info. För någon vecka sedan fick jag inte någon info alls, oavsett hur länge jag väntade. Jag provade att stänga av, låsa, starta bilen igen osv, men ingen CD-tjänst alls var tillgänglig. Mest av nyfikenhet använde jag App-support-valet lite längre ned i CD menyn och efter att kört en test av tjänsten så skickade jag det till BMW via menyvalet. Och minsann, efter cirka en 15 minuter funkade allt igen. Och nu så går det dessutom snabbare att få svar/få igång CD tjänsten i bilen. I min romantiska värld tänker jag mig en mörkhårig Cornelia som extraknäcker på BMW's CD-kundtjänst på helgerna (detta hände en lördag) och såg i Service Now att min rapport kom in, startade om en resurs (eller motsv) och fick igång tjänsten igen. Eller så räckte det med felsökningen lokalt för att tjänsten skulle komma igång. Fast Cornelia-spåret är bättre. :) ---- BMW CS/SC #6212 | |
|
Har samma ibland på min bil, och den förra F10 och F11 jag hade. Har inte testat app support förut, ska kanske testa det nästa gång. I regel kommer vädret åter fram efter ett tag, vet ej om det är för att man har rört på sig och är i en ny ”väderzon” eller om CD fått kontakt med server eller vart det nu är den hämtar info från. Oavsett irriterande när den inte får kontakt. Ska ju funka. Crille |
|
Transocean |
Ja, ni får fortsätta att drömma om Cornelia/Cornelius som plötsligt slår på sätesmassagen när ni är som sårbarast....jag själv har sagt hejdå till CD :-) |
| "Willkommen zum BMW Connected Drive. Sie sprechen mit Cornelia Beck. Was kan Ich fur sie tun?" | |
|
:D ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.