AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.036

BMW 320 2006 - Garanti på reservdelar?

Mo
227
Monsoon
320i -06
Saphire Black Metalic
Hej!

Jag undrar hur lång garantitid det i regel är på reservdelar som bytes på verkstad?

I augusti i fjol så lämnade jag in min bil då kopplingen lade av. Verkstan bytte då huvudkopplingscylinder samt slavcylinder. Sedan dess har jag på sin höjd använt bilen 10 ggr om ens det.

Upptäckt att min koppling är trög så jag måste pumpa upp den för att få tryck.
Lämnar in bilen förra veckan, efter ett par timmar ringer verkstan och säger att det nog är slavcylindern så den behöver bytas. Påtalar då att både slav och huvudcylinder byttes sist jag var in med bilen. Han blev då lite häpen och skulle fortsätta felsöka och höra av sig. Ingen ringde mig.

Jag tar då själv kontakt med verkstand vid 3 tiden dagen efter och undrar hur det går; en annan kille svarar och säger att de beställt en reservdel, en huvudkopplingscylinder.

Jag är inte mekaniker och kan inte mycket om bilar men detta låter underligt. Så nu var det helt plötsligt inte slavcylindern trots allt utan huvudscylindern helt plötsligt....efter att bilen rullat max 100 mil sedan de bytt dessa.

Jag har ännu inte hört något mer från verkstan men tänkte det kan vara bra att ha lite kött på benen när det är dags att hämta bilen, om dom nu vill att jag ska pröjsa för detta igen!

Jag har kvitto från aug i fjol och där står milantalen med.

bl
2.294
blixten
325i -88
Huvudkopplingscylindern kanske inte byttes när bilen var på verkstaden förra året. Eller också är det fabrikationsfel på den.
Visa användare
429
Crille-Boy
X3 30e -21
Bytte några grejor på en Audi jag hade på märkesverkstad. Typ 8-9 månader senare gick samma del sönder. Det byttes gratis då det tydligen var 2 års garanti på delar köpt och bytt hos VAG.

Crille
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag tror för övrigt det är två års garanti på reservdelar.
Visa användare
ProPro-medlem
13.392