|
|
|
|---|---|
|
hej! Jag råkade ut för turboras i Danmark. Tyvärr fick jag lämna bilen där och bärgning utfördes till närmaste verkstad. Verkstaden konstaterade turboras. Bärgade sedan bilen till göteborg för Turbobyte. Men nu har vi problem, bilen går ej att starta. Vi kan inte lägga bilen i P - läge, endast neutral. Det dyker även upp en felkod att det är en växelläge störning att p-läget inte går att lägga. Samt något frånkopplat klämma 15. Är det någon dom vet vad som kan ha hänt? | |
| Om man behöver flytta bilen och den är strömlös så finns en nöd-Pläge-release skruv på lådan. Man skruvar in den så lyfts P spärren ur. | |
| Är det en e60/e61? | |
|
Tack för tipset. Det är en F11. |
|
|
På e-60/e-61 kan man lyfta på panelen Runt växel väljaren, och med en skruvmejsel Lägga lådan i neutral, något som kanske gjorts Vid bogsering/bärgning. |
|
|
Här finns info: Länk och Länk Återställning måste göras om man manuellt har lagt lådan i neutral. FAF |
|
|
På F10/F11 har man sparat bort spärren under panelen. Man måste krypa under bilen och skruva på skruven på sidan av lådan direkt. |
|
|
Tack för alla tips! Kan detta ha med startproblemet att göra också? Startmotorn snurrar i neutralläge men den startar inte. |
|
|
Jodå, både vredet under mugghållaren och det röda handtaget i verktygslådan finns på min. FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.