AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
550

Vilken BMW-modell är att föredra?

Talisker
Hej, om man aldrig har ägt en BMW tidigare, och är villig att lägga ut ca 40.000:-. Vilken modell och vilka årsmodeller är då de bästa m.a.p. kvalitet och tillförlitlighet? OBS att jag har familj med två barn.

MVH
Tomas
Crusty
Varför inte en 316-318 E36 en 91-93:a kanske?? Mycket trevlig bil, o definitivt snål att äga, känns modernare än en E34 5-serie, se bara upp med import vrak!
En välskött 318 E36 är nog inget dum val för dig!
Naturligtvis pratar jag om sedan modellen!
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Talisker// Beror naturligtvis på vad du är ute efter...
Rent spontant är nog E34 eller E36 bästa köp för 40k.
Men du kan säkert hitta en E32 (7-serie) för samma peng men då får du räkna med lite mer underhållspengar...
Lycka till!
Gillar att ha ditt användarnamn i glaset;-)

Crusty// Har inte glömt bort min skuld till dig!

/Kristian BMWCS 5062

------------------------------
Länk
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Eftersom du har familj så tror jag mer på en E34 gärna en 525i 24v. Går tyst och bekvämt, hyggligt drag samt att dom är humana i bränsleförbrukningen.

Har haft både E34 525i 24v och E36 318IS 16v, kan bara rekommendera E34 i den jämförelsen! 318 tycker jag är alldeles för surrig!

För runt 40000:- får du en fin 525 årsm 91-92 med mkt utrustning utan problem. Dessutom större bil = bättre krocksäkerhet.
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Jag röstar på E34. Något större än E36 och därmed mer praktisk för en barnfamilj. Dessutom har jag känslan att man får lite mer bil för pengarna om man väljer E34. Vad gäller kvalitet är det nog hugget som stucket mellan dessa båda vagnar. En 7-serie skulle jag absolut inte välja om jag hade en barnfamilj. Känns som ett mer osäkert ekonomiskt spel, och visst kan det väl vara kul att kunna släpa med familjen till Sälen istället för att lägga slantarna på rep/drift.
Robban
Crusty
Kristian: Törstig......... =0)
520 touring om du vill kunna åka med packning...
-92 räcker nog pengarna till om du letar lite...
Om inte bränlseförbrukningen är det absolut viktigaste så gå upp en storlek till...

välstämd tretummare med F1 ambitioner
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
satsa på en E34 dvs 5-serie. En 3-serie med samma mil och av årgång är nästan dyrare, men trängre, så mer bil för pengarna med en 5a. Gissar att du redan kollat i BMWBörsen i menyn til vänster. Där kan du göra "Avancerat urval" och begränsa till ett beloppsintervall. Lätt där att se vad man kan få för pengarna. Välkommen i BMWfamiljen!

BMW M bilar, när du älskar att köra.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
E34 525i 24v är nog det bästa köp du kan göra för de pengarna, precis som många andra sagt!

Lycka till med köpet!

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
En fin E28 är nog ett bra val, för då har du pengar över till reservdelar mm =)

Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Hade jag varit i din situation skulle jag också satsat på en E 34 och då är nog det bästa en 525 24v. En 520 duger givetvis gott också, men det är lite mindre "fart" i den. Mig veterligen så är det humana priser på reservdelar. Akta bara så inte toppackningen går. BMW Karlskrona skulle ha 15k för att byta en sån på en arbetskamrats bil. Ajajaj...
/Kidde

V8:an saknad... och snart blir det V6:a istället:o(
Talisker
Tack för svaren, det verkar som om den övervägande delen är positiva till E34, så det blir nog till att leta efter ett bra explar av en 525i 24v. Utbudet där verkar vara tämligen gott. Då undrar man ju förstås om risken är stor att man blir lurad? Jag har ju läst en del skräckhistorier här på forumet. Vågar man t.ex köpa en importerad bil, som ju ligger på en lägre prisnivå än en svensksåld? Finns det några egentliga skillnader i att äga en importerad bil jämfört med en identisk svensksåld?

MVH
Tomas
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag håller också på 525 24V -91 till -93. Försök hitta ett välutrustat exemplar, det är roligare i längden med läder, klima, automat och lite såna grejer.

Jag hade helt klart letat efter en importbil, de tysksålda bilarna är finare, så är det bara. Enda nackdelen med import är är försäkringen, den blir alltid dyrare än hos svensksålda tyvärr.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
J.L.: Fel, de blir inte alltid dyrare. Mitt bolag till exempel gör ingen skillnad på privatimporterade bilar och svensksålda, förutom då att de kräver immobilizer och rutmärkning. Finns det startspärr på 91-93:or av 525:an är väl frågan då?

Men premiemässigt är det ingen skillnad iaf.
Köp tysk men gå igenom alla fällor, så du inte går en skruvad bil.
Beroende på stad så finns det säkert någon här som kan hjälpa dig att titta på papper o så...

välstämd tretummare med F1 ambitioner
mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
Länk
/MVH Kalle

let the Best Machine Win!
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Mitt bolag folksam tar inte ett öre extra och kräver dessutom inget extra i form av märkning av rutor, larm, startspärr mm.
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Om jag spekulerat på en importbil, hade jag absolut åkt förbi BMW och kollat mätarställningen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.