|
|
|
|---|---|
|
Tjenare har ett smällande ljud på min bmw e46 330xd automat, det liksom dunkar till när man rullar och sedan släpper gasen så den får motorbromsa nån sec och sen gasar till lite hastigt tycker det låter som det kommer från bakvagnen nån stans, under fullt gasspådrag smäller det aldrig utan det är just när man släpper gasen och sen gasar till lite hastigt då dunkar de till, lägger man i sport läge på lådan då blir det värre, då dunkar de till högre och låter även när man släpper gasen, ibland när man står still och lägger i R då kan det även slå till ibland, vibrationerna från dunkandet känns lite lätt i hela stolen. gasar man riktigt lugnt och försiktigt iväg, så går det att undvika dunkandet.¨ Mvh | |
|
Hej Ett tips är de stora bussningarna i bakvagnen, kallas ibland silentblock. |
|
| Jag hade ett liknande problem på min förra E46. Det dunkade rejält ibland. Jag lämnade in bilen på verkstad för kontroll. De kollade allting under bilen men hittade inget fel. Efter det hördes det ingenting. Så jag undrar fortfarande vad det var som dunkade. | |
| Har idag varit under och tagit mig en liten snabbtitt såg inte märkvärdigt så, skulle någon kunna ringa in på en sprängskiss vilka bussningar som kallas för `silentblock` så ska jag ta mig en titt på dom, med sportläge i på lådan låter det mycket värre precis vid gassläpp och när man gasar till precis efter man släppt gasen | |
|
Jörgen L: bereonde på när det hände så kan det vara att det blev undertryck i tanken. Jag hade det på min 316ti. Dunkade som fn ibland utan att jag kunde begripa vad det var. Hörde med en fd verkstadschef på BMW och han tipsade mig om att lätta på tanklocket. Har inte hänt sedan dess. Sorry civicsine, det är knappast svaret på ditt problem. |
|
|
hej kolla här Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.