AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.235

Foliering (Wrapping) nån som kan?

Bi
17
Biohazard_76
BMW 420d F36 GC xDrive
MB SLK 200 Kompressor
Kia e-Niro
Hej,
Har läste igenom en del gamla trådar här då jag är återfallsägare till en BMW igen.
Denna gången fick familjen komma först så blev en (halvtråkig) 320 e91.
Men för att göra den Lite mer iögonfallande hade jag velat få den folierad.
Därför undrar jag om det finns nån här på forumet som bor i Skåne som kanske kan hjälpa mig med detta utan att det kostar en halv förmögenhet?

Siggi
Cool. Kan du göra det själv? Jag trodde att foliering är mycket komplicerat och kan bara göras på en verkstad. Följer du din bil? Hittills har jag precis satt en klistermärke själv, som jag har konfigurerat Länk för min bil, till min bil. Det var lätt. Att folka en hel bil tror jag att det skulle vara för svårt för mig.
Hej,

Jag har gjort detta ihop med en kompis på hans bil. Det var svårt som fasiken men det visade sig mestadels bero på att filmen var mycket tjock och enligt firmor som sysslar med foliering mycket svår att montera själv som amatör, så de var förvånade att vi hade lyckats så bra som vi gjorde :)

Denna filmen var en Jon Olsson cameo look a like och mycket tjock som sagt. Senare visade det sig att solen gjorde att det översta lagret krympte och blev dessutom gult så filmen i sig var skit!

En dyrare film från erkänt märke som är tunnare än denna vi använde borde gå (typ 3M). Men man måste vara tämligen händig och mycket nogrann. Låt mig bara säga att jag inte kommer ge mig på detta igen :)
Dörrhandtag och en del lister måste du montera av för att det ska gå att montera folien. Vi provade utan att montera av dörrhandtaget men det gick inte trots försök en hel kväll.
Förarbetet är inte heller att underskatta. Bilen måste vara kliniskt ren för att folien ska fästa runt kanter etc.

Du får nog ge minst 3-4 tusen för filmen så hade jag varit som du hade jag lagt till resten och låtit en firma göra det åt dig.
Tillägg: Om du ska göra detta så måste du ha tillgång till ett varmt garage nu på vintern.

Kolla sen igenom så många YouTube videos du bara kan!
Bi
17
Biohazard_76
BMW 420d F36 GC xDrive
MB SLK 200 Kompressor
Kia e-Niro
Jag menade Givetvis i mitt inlägg om någon vet någon firma här i Skåne som gör det, eller någon som har kunskapen att göra det Åt mig, inte att jag skulle försöka mig på det själv..
Sorry om jag formulerade mig otydligt.

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Osäker på var i Skåne du bor, men om inte Vellinge är för långt borta för dig så kommer Vonne (Länk göra ett kanonjobb.

----
BMW CS/SC #6212
Vo
20
Vongolet
Jaguar F-Type
335i E92
Det finns ett företag i hamnen i Malmö som är duktiga, sett dem göra såväl Ferrari som Maserati, kan kolla upp vad företaget heter och återkomma.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.