|
|
|
|---|---|
| Någon i närheten av Kristianstad kommun i skåne som kan programmera bort canbus på min E90 2007? | |
|
Vad menar du? Bilens olika styrsystem kommunicerar genom canbus....det är inget man kan programmera bort. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Men folk säger att man kan stänga av så att den inte varnar för led lampor iallafall men då är de bullshit? Har led med canbus idag men då bmw e så känslig så indikerar den ändå fast jag provat massa olika led med canbus | |
|
Man ska inte lyssna på "folk"! ;) Led-lampor ger fel signaler till bilen, som då tror att de är trasiga. Seriösa säljare av Led-lampor säljer lampor med inbyggd elektronikenhet som ger rätt signal till bilen som gör att det inte blir felmeddelanden, sådana finns även att köpa lösa. Billiga led-lampor är oftast rena skräpet och ger nästan alltid stora mängder rippel som kan skapa problem i elsystemet. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Har provat både dyra som guld och billiga som kattmat och samma bekymmer. jaja då får jag leva med att de indikerar :P | |
|
Hej! Det "folk" menar med att "koda bort canbus" är att programmera bort just övervakningen på de lampor som du har problem med. Det går att koda varje lampa i två olika parametrar, en "cold" och en "warm" övervakning: Cold: här kontrolleras lampan även om den inte är aktiverad. Warm: här kontrolleras lampan när lampan är aktiverad. Canbus i sig kan man inte tabort, som Johan B ovan säger. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.