AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.672

Programmera bort Canbus E90 2007

Li
58
Liiinndh
320i E90 -07
Någon i närheten av Kristianstad kommun i skåne som kan programmera bort canbus på min E90 2007?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vad menar du?

Bilens olika styrsystem kommunicerar genom canbus....det är inget man kan programmera bort.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Li
58
Liiinndh
320i E90 -07
Men folk säger att man kan stänga av så att den inte varnar för led lampor iallafall men då är de bullshit? Har led med canbus idag men då bmw e så känslig så indikerar den ändå fast jag provat massa olika led med canbus
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Man ska inte lyssna på "folk"! ;)

Led-lampor ger fel signaler till bilen, som då tror att de är trasiga.
Seriösa säljare av Led-lampor säljer lampor med inbyggd elektronikenhet som ger rätt signal till bilen som gör att det inte blir felmeddelanden, sådana finns även att köpa lösa.

Billiga led-lampor är oftast rena skräpet och ger nästan alltid stora mängder rippel som kan skapa problem i elsystemet.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Li
58
Liiinndh
320i E90 -07
Har provat både dyra som guld och billiga som kattmat och samma bekymmer. jaja då får jag leva med att de indikerar :P
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Hej!
Det "folk" menar med att "koda bort canbus" är att programmera bort just övervakningen på de lampor som du har problem med. Det går att koda varje lampa i två olika parametrar, en "cold" och en "warm" övervakning:
Cold: här kontrolleras lampan även om den inte är aktiverad.
Warm: här kontrolleras lampan när lampan är aktiverad.

Canbus i sig kan man inte tabort, som Johan B ovan säger.

_-*-_*_-*-_*_-*-_
Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.