|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Håller på att greja med en E36 316 med M43 motorn. Startmotorn snurrade bara i luften när man körde på starten. Knackade man på startmotorn så funkade den som den skulle några gånger och bilen startade, tills den inte ville mer och snurrade i luften igen. Tänkte att startmotorn måste vara kass och bytte till en bättre begagnad. Men när jag skulle starta så var det exakt samma sak med den startmotorn också, den snurrar bara i luften. Man hör att solenoiden skickar ut drevet med ett klick samtidigt som den börjar snurra, och sen klickar det igen när man slutar cranka och startmotorn slutar snurra. Kopplade då in den gamla startmotorn med kablar direkt på batteriet och då skickar solenoiden ut drevet som snurrar fint precis som den ska. Lossar också den nya startmotorn och den funkar också bra när man kör den med kablar. Har kollat kuggarna på startkransen med en kamera och dom ser fina ut. Jag har också jordat motorn med startkablar till batteriet. Startmotorn har ju tre kablar kopplade till sig, en stor plus från batteriet och generator, en plussignal från tändningslås när man skall starta. Men vad är den tredje lilla kabeln för något? Någon som vet vad som kan vara felet? Något som jag glömt kolla? 😊 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.