|
|
|
|---|---|
|
Hej, har fått problem med att larmet går så fort jag låser upp Z3:an, Efter att den varit låst så tjuter larmet 10-15 sekunder oavsett om jag öppnar med fjärr eller nyckel. Läst att det kan bero på att batteriet är dåligt och inte kan hålla larmets interna batteri uppladdat. Bytte precis till ett nytt batteri, Banner P7740, men problemet kvarstår. Kan det vara batteriet i larmet som är kass? Isåfall, är det någon som vet om batteriet sitter i själva huvudbatterienheten?: 65758383152 Mvh Christian | |
|
Går larmet igång direkt vid upplåsning eller när du öppnar dörren? . Larmet måste ju avaktiveras med fjärrnyckeln. Låser man upp med nyckeln i dörrlåset och öppnar dörren ska larmet gå igång. Har du provat båda fjärrnycklarna? |
|
|
Yes, larmet går igång direkt när jag låser upp oavsett om jag låser upp med nyckel eller fjärr och ja, provat båda fjärrkontrollerna. Inne på att batteriet i larmet är slut. BMW mek sa att det sitter i siren-enheten. Någon som kan bekräfta? Och, någon som vet var sirenen sitter? Snett under säkringsboxen i motorrummet eller i bakre hjulhuset? |
|
| Kanske bör lägga till att det "bara" är sirenen som går igång. Alltså inte varningsblinkers och bilen går att starta som vanligt. Indikerar kanske då att sirenen varnar för dåligt batteri snarare än att larm och startspärr aktiveras? | |
| På min sitter sirenen snett under säkringsboxen på vänster fjäderbenshus och det stämmer att det finns batterier i den. Sen kan det ju alltid skilja på olika årsmodeller. | |
|
Tack! Tror du man kan byta batterier eller är det ny/begagnad siren som gäller? Vet du hur din ser ut? Är det en avlång cylinderformad sak eller mer traditionell, plattare, tuta? Sett båda varianterna... Ska kolla ikväll om jag ser hur min ser ut och om den sitter på samma ställe. |
|
| Låter som du är inne på rätt spår. | |
|
Om man googlar artikelnr som du skrev i första inlägget så ser min likadan ut. |
|
|
Tack Bugbear! Säkert tveksamt att man skulle kunna byta batterier..., bästa bettet borde vara att beställa en begagnad och testa. Ny kostar ca 1.500 + moms hos BMW. |
|
|
Så hade jag också gjort. Finns på ebay Länk Fri frakt dessutom ;) |
|
| Bildelsbasen har också Länk | |
|
Jupp, tänkte beställa från Bildelsbasen isåfall. Kollar först ikväll så jag har samma modell och att den verkligen sitter i motorrummet. |
|
|
Modellen stämmer och sitter i motorrummet. Verkar inte jättesvår att byta. Lite svåråtkomlig men bara en mutter och en kontakt. Kollade även larmets nivåsensor innanför skydd på vänster sida i bagaget. Snustorrt i utrymmet och själva sensorn. Det som är skumt är att det skvalpar när man knackar på den. Ska den vara vätskefylld? |
|
|
Bytte till "nya" sirenen från Bildelsbasen idag och "so far so good" ;-) Håller tummarna för att det håller i sig... |
|
|
Låter bra att det fungerar :) Kan tänka mig att det finns någon sorts vätska i nivåsensorn. |
|
| Fungerar fortfarande idag, peppar, peppar... ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.