AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.814

Återkallelse, 0012700400: Styrenheter, programvara (DME)

Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Fick ett brev från BMW angående detta. De beskriver det som att programvaran "inte är tillräckligt robust". Nu blir jag livrädd om det har någonting med avgasrening att göra. Tänker på hur många som fått bilarna omprogrammerade och så har de blivit att gå mycket sämre...
Någon mer som fått detta brev?
Isf, har ni genomfört det och märkt någon skillnad efteråt?
bm
184
bmw330xd
330XD Sedan -07
Hej

Har du också en m550? Jag har en m550d har också fått en auktion på bmw som man uppdaterar mjukvara o jag har pratat med 2 bmw verkstad dom säger att det är bugg fix o det blir absolut inte sämre bättre har dom sagt så jag kommer lämna min bil imorgon så får dom upptadera jag litar ju på dom o dom säger det blir bra inte sämre
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Hej.
Ja, fast en bensinare.
Ok, där ser man.

Vore kanon om du kunde rapportera efter du varit där och testkört lite :)
bm
184
bmw330xd
330XD Sedan -07
Hej

Nu hämtades bilen ingen konstig men så fort jag körde från bmw så tändes fel medelande o stog krockvarnaren inaktiv kontrollera sensor rengör den bla bla så har problem med det så tänkte återgå till vnw imorgon har npgin varit med om det eller liknade ?
RY
155
RYN
545e -21
Nu är ju min bil visserligen en F10 men exakt samma felmeddelande fick jag också efter en programuppdatering.
Efter 14 dagar på verkstad kom man fram till att radarn i min bil inte var kompatibel med den nya programvaran.
bm
184
bmw330xd
330XD Sedan -07
Ojj vad gjorde dom då? Har också f10 m550d
RY
155
RYN
545e -21
Radarn byttes ut och eftersom det var BMW själva som ställt till det kostade det mig ingenting förutom ett par extra resor till verkstaden.
Två veckors hyrbil fick dom stå för också.
bm
184
bmw330xd
330XD Sedan -07
Ok får väl åka dit efter jobbet då vad hade du för bil o årsmodell?
RY
155
RYN
545e -21
530d -15
Uppdateringen gjordes i samband med service och bilens garanti hade gått ut.
bm
184
bmw330xd
330XD Sedan -07
Ok blir nog samma historia för mig då
bm
184
bmw330xd
330XD Sedan -07
Var där dom bokade tid meb dom sa testa o slp på farthållareb då brukar det släppa men nej de gjorde det inte så får lämna in den.
En på jobbet hade samma kampanj och när dom uppgraderade den så dog instrumentbelysningen och infoskärmen blev svart.
Han fick inte mkt till förklaring men att BMW skulle stå för eventuella kostnader
Och det blev en ombokning.

BMW Jump To Joy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.