|
|
|
|---|---|
|
Hej, Bytt till en Pioneer och får inte in stationerna. Några få får jag in men det är knappt. Sitter det antennförstärkare I denna modellen? | |
|
Okej för att bringa liv i tråden igen. Jag har en aning om att +12V skickas i antennkabeln, eller? Antar att det är i skärmledaren? Om någon vet är jag tacksam. Detta måste vara vanligt problem och hittar ingen lösning på forumet. |
|
|
Inget svar på din fråga, men jag kan på inget sätt tänka mig att man använder skärmen för signal till ev förstärkare. Finns det ingen överbliven kabel som skulle kunna vara till förstärkare ?? |
|
|
När man monterade antenner för TV så skickar man matningsspänningen i antennkabeln till förstärkaren som man ville ha så nära antennen som möjligt dvs på masten. Så det är fullt möjligt. Ingen kabel över. |
|
| Måste vara så, på min gammla eononstereo så följde det inte med men på min nya så skulle man koppla + på extrakabel till antennen. Och det blev en markant skillnad. | |
|
Tack för svar. Ja jag tror det är så faktiskt. Köpte en Pioneer double din men det följde inte med någon adapter. Undrar om man kan koppla +12V till antennkabeln själv? Eller om någon har ett tips på var man köper en färdig adapter alt har kopplat in +12V själv som vet med säkerhet att +12V ska ut i skärmen? Man kan ju sätta i originalstereon och mäta men vet någon vore det toppen! Borde vara ett vanligt problem :P Video: |
|
|
Beställt en sådan här: Länk Återkommer om det fungerar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.