|
|
|
|---|---|
|
Min far skall byta in sin 535i xdrive luxury line (väldigt mkt utrustning) årsmodell 2016. Han köpte den ny av BMW. Den har gått lugna 5.000 mil och är fortfarande i nyskick. Han fick inbytespris runt 300.000:- av BMW. Känns lite lågt kan jag tycka. Funderar på om jag skall hjälpa honom och sälja den på Blocket istället. Kan man få en snabb affär med ett lite högre försäljningspris på Blocket tro? | |
|
Det framgår inte om det är touring eller inte men avsaknad av M-sport gör den betydligt mindre attraktiv och du får en ny 540i innovation edition för cirka 630 tkr, så jag skulle säga att man nog inte kan räkna med så mkt mera och den är nog lite tunn vad gäller köpintresset. /Anders |
|
|
Inte lätt att sälja bilar för 350k privat på Blocket tyvärr. Utrustningen har i bästa fall kvar 15-20% av nyvärdet vid det här laget. Men visst är det värt 165kr för att försöka. Alternativt KVD, där bjuder bilhandlarna också och med lite tur är det 2-3st som är intresserade och då kan budgivningen dra iväg. ------- //Lövet |
|
|
Det är en 540i han skall byta till, den här gången med M-paket :-) Det är en sedan han har. Tack för tipset om KVD, det skall jag kolla upp! |
|
| Nå, hur gick det? Vad fick din far för bilen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.