|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått ett diffust morrande ljud som jag tror kommer bakifrån bilen. Symptomen är att det startar vid ca: 80-90 km/h och blir högre ju fortare man kör. Det är ingen skillnad om vägen svänger v eller h. Ljudet är alltså konstant. Kan det ändå vara ett hjullager som spökar, trots att det inte är någon skillnad vid svängar?? 325d -09 25 000 mil. | |
| Ja, det kan absolut vara ett hjullager, eller differentialen. Men jag tror mer på hjullager. | |
|
Jag har något liknande på min, kommer ifrån höger bak är jag ganska säker och att det gäller hjullager. Det är konstant och blir värre ju fortare man kör, har den inne på verkstad nu. 335i -09 18000 mil. |
|
| Intressant Salte_petter. Återkoppla gärna hur det går. | |
|
Sahlin: Fick samtal från verkstaden idag och de sa att det fanns gummirester från däcken i framhjulen som hade lossnat från däcken och kan ha gjorde ljudet. Måste tillägga att min bil dra åt höger även i hastigheter över 70-80. Blir att investera i nya däck fram. |
|
| Salte_petter: Låter ju helskumt med gummiresterna. Tycker dessutom att ljudet kommer bakifrån på min, men kan ju vara inbillning. Nåja, får undersöka vidare och se om jag hittar något. | |
|
Uppdatering: Monterat nya framdäck nu och kört en längre sträcka idag, tycker att ljudet finns fortfarande kvar men inte kanske lika mkt.. Hur har det gått för dig Sahlin? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.