|
|
|
|---|---|
|
Länk /Anders | |
|
Är tyvärr en trend som kommer fortsätta. Jag har dörrarna automatiskt låsta under färd och i vissa områden av Sthlm kontrollerar jag vilka som är i närheten när jag hoppar i bilen och är beredd på snabb start. Inte för att jag skulle ha en speciell bil, jag har sett nyheter om likväl Porscheägare som Passat-ägare som utsatts för detta. |
|
| Det verkar inte ha varit en välorganiserad liga den här gången. Enligt den länkade artikeln krockade de bilen och fyra personer greps. | |
|
Stackars de som satt i baksätet på 911:an, som det verkar handla om. Står ju att det inte är bilen på bilden det handlar om, men varför inte publicera en bild på rätt bilmodell? Med andra ord var det Panamera, Cayenne eller Macan det handlar om... MVH Christofer |
|
|
tyckte ockå först det vsr märkligt att de var fyrs i bilen... En granne blev rånad på en Macan i sitt hem i somras. Och några MB, Audi och BMW har också tagits genom rån i hemmet i området. Blandat nya fina dyra bilar och lite äldre vanliga familjebilar. Allt från vad som verkar vara välorganiserat och proffsigt utfört till rena clowner som kör vilse och inte hittar vägen ut när de ska iväg med de stulna bilarna. Jag har alltid dörrarna autolåsta, även om min bil inte är speciellt stöldbegärlig. |
|
Transocean |
Nu är det väl snart någon som kommer med rasistiska skriverier här och påstår att dessa car-jackings och rån av bil på hemmet i sverige görs av utländska asylsökargäng eller redan integrerade invandrarkillar :-) |
Verdi |
Det är väl inte rasistiskt att kalla en spade för en spade? Eller vad menar du? |
|
Bästa sättet att fånga in dessa "pensionsräddare" är att gömma en liten GPS tracker i bilen, sedan kan Polisen få göra sitt jobb... |
|
|
Det var en 911... Länk |
|
| Berikande....... | |
| Ser ut som en 996a | |
| 997 | |
|
Nu är även 1-serien en bil het nog att begå rån för... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.