|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet om det finns ngt extra batteri el liknande till klockan Har testat ställa in den enligt manualen men inget händer när man håller ner knappen på instrumentet Klockan visar bara - - . - - | |
| Glömde.... bilen är en 06a utan Färddator el navi. Stereo business | |
|
Jag brukar också få problem när klockan ska ställas. Det sitter ju två knappar mellan mätarhusen varav den ena ställer man klockan med och den andra nollar man trippmätaren med bl.a. Frågan är bara vilken man ska trycka på? Jag chansar alltid fel, haha! Sist kom jag in i dolda servicemenyn då jag antagligen höll inne fel knapp för länge. Numera går jag alltid via naviskärmen men den har du ju inte. :/ Googlade lite snabbt och det är den högra man ska hålla inne i några sekunder med tändningslåset i läge 1 (eller 2). Ändra tid med den vänstra knappen och byt sen till minuter med den högra. |
|
| Japp har testat högra knappen men den reagerar inte | |
|
Skumt! Plocka ut instrumentklustret och inspektera knapparnas kontakter mm på baksidan. Länk Länk |
|
|
Av en händelse funderade jag på detta också då jag bytte batteri idag på min e46. Mindes att jag sett denna tråd om detta ;-) Man vrider den högra knappen så börjar den rulla klockan. Alltså vrida, inte trycka. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
I en E85/86 finns bara fyrkantiga knappar att trycka på Ola. :) ebcnijn, om du rycker ur instrumentklustret, lyft i så fall av minuspolen på batteriet först annars finns det alltid en liten risk för felkoder. |
|
|
Första åtgärden vid mysko fel som detta, anser jag vara att koppla loss batteripolerna under några timmar. I väldigt många fall "lagar sig felen själv" när bilen blir strömlös ett tag. Jag hade ett konstigt fel i pictogrammet (det som visar öppna dörrar/trasiga lampor etc) i E46:an, efter att framdörrarna hade bytts på rostskyddsgaranti. (upptäckte felet väldigt lång tid efter det inträffade) Pictogrammet visade öppen dörr "spegelvänt" - när vänster dörr var öppen indikerade den högerdörren och vice versa. Levde med "felet" då det inte hade någon större praktisk betydelse mer än att jag retade mig lite på det. Vid ett senare tillfälle skulle jag göra något med elsystemet (kommer inte ihåg exakt vad) och kopplade därför ur batteriet - när jag kopplade in det igen var felvisningen borta... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Yeddheng sorry! Fick för mig att det var samma... Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.