AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.845

Brus i stereon

Lu
70
Lux Luthor
320dA GT xDrive -17
Jag har en E91 från 2009 som råkat ut för ett brusande ljud när jag har telefonen kopplad via 3,5 mm-uttaget. Olika kablar och telefoner har testats utan förändring och jag har resultatlöst sprayat uttaget med oxidrebgöring ikväll. Någon som stött på detta problem och hur löste ni det?
Sa
66
Salte_petter
BMW 330e Touring M-sport -21
Jag har samma problem i min bil. Har alltid trott det är pga att man har den lilla extrasladden till iphone 7 och framåt.

Hur funkade det för dig?
Lu
70
Lux Luthor
320dA GT xDrive -17
Det skulle ju förstås kunna vara den där lilla djäkeln som ställer till det. Jag ska prova koppla en telefon som inte behöver adaptern och se vad som händer.

Jag har haft min iPhone 7+ i snart två år och har inte noterat bruset förrän i vintras, så jag har uteslutit adaptern som källa. Å andra sidan tappade jag bort min första adapter och fick köpa en ny. Den nya adaptern skulle ju kunna vara undermålig. Måste undersökas.
Lu
70
Lux Luthor
320dA GT xDrive -17
Du hade helt rätt, Salte Petter. Har provat med en IFån 6S nu. Inget brus. Det är den förbannade adaptern som ställer till det. Ska köpa kabel med 3,5:a i en ände och lightning i andra. Problemet borde försvinna med den åtgärden.
Sa
66
Salte_petter
Där ser man, det var den rackaren. Härligt att ha löst det!

Får jag med göra likadant.

:)
sp
34
spabax
320d E91 -10
Vart får man enklast och billigast tag på en sådan sladd?
Sa
66
Salte_petter
googlade lite snabbt på: lightning kabel till 3,5 aux

Hittar du någon säkert :)
Lu
70
Lux Luthor
320dA GT xDrive -17
Länk
Lu
70
Lux Luthor
320dA GT xDrive -17
108 spänn inkl frakt. Värt att prova om den kabeln duger till något. Belkin kostar 300-400 spänn.
Hej! Lyfter denna tråden lite!

Ja har någon form av glapp i min aux utgång. Har funkat bra tidigare med samma telefon och sen kom det ett brus i bakgrunden. Har provat flera kablar utan lycka. Den gamla kaveln kunde funka om man ruckade på den lite men funkar nu inte alls utan brus.

Någon som har tips eller är det att riva hela konsolen och byta uttaget som gäller?
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Prova helst med en annan telefon så inte glappet är i den änden.
Ett tips är väl annars att ha ganska låg volym på mobilen och sedan huvudsakligen låta bilens förstärkare höja volymen.
Med lägre volym på mobilen får du mer musik och mindre brus in till bilens förstärkare, dvs renare ljud.

Kablar finns väl av varierande kvalitet hos Kjell, Biltema, Jula, Teknikmagasinet och alla andra leksaksaffärer för vuxna pojkar. Samt på wish, ebay, alibaba med tillkomamnde avgifter.
Pris och kvalitet (särskilt slitstyrka) brukar hänga ihopa enligt min erfarenhet.

/Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096
Hej och tack för svar!
Inget är fel på mobilen och jag har provat tre olika kablar utan resultat. Köpte en Biltema och testade förut och det brusade, då kunde man virra runt (den gamla kabeln) i bilen och få ljud men nu går inget. Provat höja/sänka volym osv utan lycka också och har ingenstans där man kan ändra aux volume som ja hitta nåt om på nätet. Känns som kabel till själva uttaget störs ut av annat eller är kass... Slipper gärna byta hela skiten om de finns nåt annat ja kan testa?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.