AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.343

Bättre ljud E91:a

ot
9
ottobläcktuda
320d E91 -08
Hej,
har en E91 -09:a, med proffesional stereon (676) , jag har bytt ut basarna under stolarna och dörrhögtalarna fram till Gladen 201 BMW Alpha kittet (Länk och visst gjorde det skillnad på ljudet, men jag tycker fortfarande det saknas tryck och djup i mellanregistret och basen.

Så nu funderar jag på om man ska komplettera detta med ett slutsteg och eventuellt en ljudprocessor. Har kikat lite på denna Länk och tycker den verkar trevlig, eftersom man kombinerat både steg och DSP i ett. Priset är även lockande för min plånbok!

Det jag funderat lite över är; var hittar jag lågnivå i E91:ans stereo?
Om jag i framtiden skulle vilja kompletera med en subwoofer i skuffen, är det möjligt att koppla på ett seperat slutsteg på DSP:n jag länkade?

Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Kolla med Tonny på Ljudbyggarna, de har järnkoll på sådant. Alternativ är också att byta till Länk
Har själv en äldre modell som funkar kanonfint.

Surf Or Die!!!
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Tjena

Finns ingen lågnivå i orgstereon utan du får köra med en högnivåadapter. Det fungerar bra. Du kan sedan ta signal från adaptern både till slutsteget från Ljudia och ett framtida monoblocket.

Soundmagussteget är vettigt, har jobbat åt Ljudia förr och de säljer inga dåliga grejer.

Vill du ha riktig lågnivå och en roligare upplevelse är en modellanpassad stereo med Android en bra väg att gå, har en sådan i min E91 och just nu driver jag högtalarna även med den då jag inte haft tid å byta högtalare å slutsteg än och det blev ett väldigt stort lyft redan mot orgstereon.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.