AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
661

Sportchassie/dämpare bak BMW 325i E92

ja
81
jaha!
E92 325i 07
Hej

Då de fräst ur en vallgrav mitt i essingeleden utan varningsskyltning sabbade frugan en stötdämpare bak här om dagen. Olja i hela hjulhuset.

Tänkte beställa nya och byta dem själv, efter att ha pratat med bavaria som ville ha ockerpriset 4200 bara för materialet. tittat på ett par sachs hos autodoc. Men blir förvirrad då jag är osäker på om bilen har sportchassi eller ej. Har utrustningslistan framför mig och hittar varken

S704A M Sportfahrwerk M Sports suspension
eller
226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS

Däremot finns 7RR Dynamik paket med i listan. det sägs att dynamikpaketet innehåller sportchassi (har alla andra funktioner DTC sportstolar m.m)

Så har jag sportchassi trots att det ej finns med som en separat punkt i listan. ?
Någon som har en rekommendation på vad jag behöver?

Tack på förhand.
bl
2.299
blixten
325i -88
Det står kanske ett artikelnummer på dämparen som du sedan söker på nätet eller också ringer du bmw:s reservdelsförsäljning och frågar.
st
480
steifan
BMW 325i M-Sport -06
BMW 323Ci -00
Volvo 740 GLT 16V -88
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Quattro -10
På tidiga E90 hade man separata stötdämpare för m chassi, dvs olika mellan sport och m sportchassi.

Ett tips är ju att försöka kolla numret på stötdämparen som är hel och utgå i från den. :)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Dokumentera vägen och försök sedan få transportstyrelsen att stå för reparationen!

Det finns en äldre tråd där en sabbade en fälg under liknande förhållanden och efter lite strul fick han faktiskt ersättning - sök efter inlägget.

Det viktiga är att du dokumenterar och sedan vänder dig till aktuell väghållare - klagar du hos fel väghållare (den som inte är ansvarig för vägen) kommer ärendet bara att avskrivas direkt.

Knappa in dina sista sju symboler hos realoem.com och knappa dig fram till bakvagnen så får du upp art.nr. på stötdämpare och då väljer du RÄTT modell (beroende på utrustningsalternativ som bilen levererades med) och använder det art.nr. som sökord när du beställer delar.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.