AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
568

Snabb hjälp! X3 -04 vs X3 -06.

Är på G att köpa en BMW X3:a, står och väljer mellan två modeller:

En X3 3,0i automat 2004, har gått 16k mil. 70000:-

En X3 2,5i automat 2006, 17k mil. 65000:-

04:an är riktigt fint skött, med mycket bytt, bla fördelningslådan, fjädrar, och samtliga bromsar mm. Finns papper på allt.
06:an ser också fin ut men inte så mycket bytt.

MEN är det så att 06:an har den nyare uppdaterade bättre Xdrive-systemet? Hittar inte infon när denna uppdatering kom,
modellåret och tillverkningsåret är 2006. Har den en bättre Xdrive än 2004?

Och var det andra förbättringar som dök upp där?

Vilket köp är bäst tro..? Beslutsångest :(
me
102
mejiro
X3 XDRIVE20D -19
R1200R -12
Jag hade en X3 3.0i 2004 och när jag ser tillbaka så var det en jäkla massa problem från dag ett tills jag sålde den. Köpte med begagnatförsäkring och tur var det för den stod ofta på verkstan. Vissa fel gick inte på försäkringen, men de tog säkert reparationer för 40 000, bl.a. byte av vevhusventilationen, byte av avgasreturventil och byte av hela AC-systemet. Däremot var x-driven aldrig något problem. Jag får för mig att denna allra första generation av x-drive var överdimensionerad och att det var mer problem med fördelarlådan på senare modeller. Jag körde hel tiden med *-märkta Dunlopdäck. Fjädringen var helt galet hård på 2004:an och den 19 tumsuppsättning som var original fick snabbt bytas mot mjukare 18 tums. Helt ärligt, är du inte en entusiast så hade jag valt något annat än en tidig X3 om jag hade 70 papp i budget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.