|
|
|
|---|---|
|
Halloj Har läst flera trådar på nätet även här ;) Men jag fattar inte hur jag ska göra för att få bort listerna/rut ramen? på sidorutorna bak på E30 2D. Är listerna en del av rutan?dvs en hel enhet? Listerna ser ut att vara nitade i varandra som en ram. Länk Det jag inte förstår är G,H,I bitarna/konstruktionen i det här. Har tagit bort båda 8mm muttrarna enl instruktionerna, Så nu finns det lite flex i installationen mot B stolpen men det sitter stumt mot C stolpen. Sen står det allt som oftast att det är bara att plocka ur rutan alternativt bända bort tätningslisten på insidan. Men är det kanten mot rutan eller kanten mot karossen som ska böjas åt sidan? | |
|
Hej. Du får pilla ut hela gummilisten som rutan är monterad i. Man får inte loss listerna när dom är monterade på bilen. Börja med att pilla ut gummi listen från insidan. Du får ut allt som en enhet. Ut är lätt men att få det på plats igen är knepigare fast absolut inte omöjligt. Va försiktig med ditt innertak då det är limmat runt hörnorna vid listerna. |
|
|
Tack, ja man fick rulla upp listen rejält sen satte jag i plast kilar för att hålla den på plats och till slut så hoppade rutan/enheten ut. Kan bli intressant att brotta tillbaka den borde underlätta med lite såpa på gummilisten. |
|
| "Enkelt" att få tillbaka. Man lägger typ en 3-4 mm tjock "tamp" i gummilistens spår, ändarna låter man hänga ut en bit där de möts. Smörja lite kan hjälpa. Sedan trycker man rutan lite lagom på rutan samtidigt som man drar ut tampen lite lagom snabbt. När tampen dras ut så kommer gumilisten hamna rätt. Man gör detta inifrån. | |
|
Halloj igen, bara en återkoppling/uppdatering. Nu är rutorna tillbaka igen och det var lättare att sätta tillbaka dom än att plocka ur dom. Tackar ödmjukast för tipset om snöre i listens spår det gjorde susen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.