|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det blir väldigt varmt i motorrummet i min 428i och jag undrar ifall någon har erfarenhet av att isolera röret mellan luftfilterburken och turbon samt tryckröret med syftet att hålla ner lufttemperaturen på insugsluften. | |
| Låt det vara motorn klarar av en värmen du behöver dessutom den värmen på vintern. | |
| Om jag får tycka mitt förstås! | |
| Tack men förstår inte ditt argument om vintern. Har svårt att se att bilkonstruktörena tänkt sig att man behöver värma upp insugsluften på vintern via värmestrålning från motorn till luftrören. Om det fanns ett uppvärmningsbehov hade de ju byggt en riktig lösning tex värmetrådar för insugsluften. | |
| My bad tänkte tvärtom sorry | |
|
Jag har en 228i (samma motor alltså) och på den lär det vara ännu mindre plats i motorrummet och jag har inte märkt något behov av att isolera några rör. Vill du isolera rören för att få lägre temp på laddluften, så du får in mer luft och mer syre? Eller? Fenomenet med hög värmeavgivning har BMW-motorer dragits med sedan ungefär Jesus tid. Det beror väl sannolikt på den ganska höga kompressions-graden antar jag. BMW-motorer överlag är bra på att omvandla dyra bensinpengar till överskottsvärme. |
|
| Stämmer, vill för säkerhets skull hålla den omgivande värmen borta från insugsluften, speciellt under varma sommardagar. Har känt på plaströren under varma sommardagar och de är så varma att man knappt kan ta på dem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.