|
|
|
|---|---|
|
Tja! Min 320i touring funkade som den skulle tidigare igår men senare under dagen när jag skulle åka iväg så startde inte bilen som den skulle. Jag får ingen gasrespons och bilen dör efter tre sekunder. När den dör så lyser för övrigt batterilampan och oljelampan, som det brukar göra när man får kärringstopp. Vill även tillägga att motorlampan började lysa för kanske 4 dagar sedan och att jag måste fixa sugpumpen i tanken då den lever sitt egna lilla liv. Har någon här erfarenhet av vad detta kan var för fel? Jag kan absolut inget om bilar och ironiskt nog så åkte killen iväg i en vecka nu och jag är strandad hos mina föräldrar i Västerås (bor i Uppsala). Så ge mig goda nyheter nu! Plz 😄 | |
| Fyll på så du har minst 25 liter i tanken. | |
| Bilen är fulltankad. | |
|
Surrar soppapumpen? Lyssna på högra sidan i baksätet... Låter spontant som att soppapumpen har gett upp. Hur långt har bilen gått? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Bilen har gått lite över 16.000 | |
|
Ok, det låter iofs lite tidigt för soppapumpen - men lyssna! Surrar det inte är den död - antingen elfel eller mekaniskt dito. Soppapumpen i E39:an höll ca 25.000 mil - bytte den själv på garageuppfarten, det var lite pilligt men gick bra då jag gick metodiskt och lugnt tillväga. E39:an hade säkerligen tankats mestadels med 95-oktanig bensin innan jag köpte den... Soppapumpen i E46:an höll i nästan exakt 40.000 mil då den fortfarande fungerade UA när bilen skrotades pga. vildsvinskollision. Den fick nästan alltid 98-oktanig soppa och RedLine SI1 ibland... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| är sugpump och soppapump samma sak? 😅 för det är som sagt problem med sugpumpen i tanken. Bilen dör när det är 14 mil kvar i tanken 😄 | |
|
Det finns en "sugstrålepump" som sitter i vänster tankhalva och pumpar över bensin till högra halvan där den "riktiga" bensinpumpen sitter. Om du har problem med att sugstrålepumpen inte fungerar och har kört soppatorsk några gånger har säkerligen den riktiga pumpen gått torr och då slits den kraftigt! Jag tippar på att du nu har problem med båda pumparna... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag skulle få hjälp om bara nån vecka med sugstrålepumpen 😅 Så ironiskt! Började ana att det var kopplat till det felet jag hade. Tack för hjälpen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.