|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte igår att läderklädseln var förstörd i baksätet. Stenhård på två ställen och hade krympt. Se bild: Länk [URL=Länk Inte så mycket att göra åt gissar jag och ingen katastrof då bilen sjunger på sista versen. Tur att det inte var "finbilen"... Det jag undrar över är VAD som kan vara orsaken. Skadan fanns där inte innan semestern då jag rengjorde sätena. Men efter. Yngste sonen brukar sitta på just den platsen i bilbarnstol. Misstänker att han kan ha spillt något. Typ läsk. Men kan det verkligen göra sådan skada? | |
|
Har lyckats misshandla en soffa med liknande symptom. Då hade en lampa hamnat så att den belyste skinnet med värme så att det blev hårt och krympt. Nånting med solljus och projicering? |
|
| Hur ser det ut om du lyfter upp hela sitsen? Ser ut som någon vätska runnit ut men då borde det vara blött under också. | |
|
När jag upptäckte skadan var det snustorrt. Slickade på den för att se om det smakade något särskilt, men det gjorde det inte. Visst, solen har ju lyst på bra i sommar, men det kan ju i sig inte vara tillräckligt. Någon annan värmekälla har inte legat där. Det förblir nog ett mysterium... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.