AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
408

323 Touring

Ev
56
Evo 3
320i -84 kraftigt mod
535 -91
Nu är det dags att byta bil och jag har kollat lite på 323 Touring e36 årsmod. runt 97 (ej 328 pga hög försäkring)
Nu undrar jag bara om det finns några särskilda saker som ska kolla extra noga efter?

Skulle också vara kul att höra andras erfaenheter om dessa bilar.

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Det låter som ett bra val av bil, tycker jag!
Motorn i E36 323i och E39 523i har ju, som du kanske läst, cirka 188 hk, snarare än de 170 som anges "på pappret".
Vad gäller typiska fel/problem rekomenderar jag dig att använda funktionen "Sök Inlägg" uppe till vänster, där hittar du säkert massor med nyttigheter!

Lycka till med bilköpandet!

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Jeg kan give mine bedste anbefalinger. E36 323i er et perfekt kompromis mellem pris, komfort, effekt og køreglæde. M52 motoren på 2,5 liter er et lille unikum af en motor, den er helt enkelt en af BMW´s bedste gennem tiderne !

Se evt. for mere information:
Länk

V-max
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Jag har ingen touring men jag kan säga att min 323 97 limo e helt underbar.
Motorn är underbar.
Köpte den i våras och har kört 2100mil efter det och inga stora problem bortsett från sprengda stötdempare
efter semmestern.

Gött att åka BMW
Rosebuddy
Jag kör en 323 Touring -96 och som Glenning hade sagt: "Det blir tummen upp".

Bilen är väl avstämd i chassiet även om den inte är lika mjuk och tyst som 5-seriens Touringbilar. Motorn är silkeslen och de 170 hästarna räcker väl till. Kraften finns på låga varv lika väl som i närheten av rödmarkeringen.

Jag har kört 4 tusen mil (från 9 till 13) och bytt ett stag till avgassystemet och en bakvagnsbussning...

Mitt tips: Köp!

Och du, lägg en Pioneer subwoofer i reservhjulet för bättre ljud!!

Lycka till
Lars

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.