|
|
|
|---|---|
|
Tja vad är det som skiljer på motorn som sitter i E30 324D och E28 524TD ?? Förutom turbon såklart.. Typ kan man smäcka dit grenrör + turbo från 524TD på 324D motorn eller?? Tacksam för svar. | |
|
Det enda jag vet som skiljer dessa motorer är just turbon. Hmm, såg nu att det handlade om 324D alltså inte TD, vet ej hur det är med skillnad dessa två emellan. 524 fanns ju som D också! Mvh Stensth |
|
|
TD motorerna har smidd vevaxel = mycket stadigare. Kiip Spiiding! |
|
| Ok, det visste jag inte. Alltid lär man sig något nytt! | |
|
Men är det samma kompföhållande? Kan man flytta över grenrör + turbo till 324d motorn och köra utan problem? |
|
| jag undrar samma sak som "forden" åvan mig ;) kan man bara ta grenröret och sätta dig på min 324D? måste man bytta pumpen med? annars e det väll menningslöst eller? | |
chrille70 |
324D och 324TD har jag knappt hört talas om. Vad sitter det för motor i dem, hur många hk? Någon som vet hur många det finns i Sverige. Vad jag vet såldes de aldrig här? |
|
Det är samma motor i 324td som 524td, dock så är det en större turbo i 524. Hästarna är angivna till 115 och 220nm om jag inte minns helt fel! Antalet i Sverige är svårt att veta då de inte fanns på modellistan. Utan de som finns är importerade. |
|
|
De första Td modellerna är importerade men inte dom senare modellerna... 324d och 524d, utan turbo alltså, såldes nya i Sverige. |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Min 524td E28 -84 är svensksåld och det var min förra likaledes 524td E28 -85. Dock såldes aldrig 524d i Sverige via generalagenturen, hade en sådan också. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.