|
|
|
|---|---|
| Har ibland haft ett svagt knakande/knarrande ljud som kommer från instrumentpanelen mitt i bilen när man svänger, det låter iaf som att det är där det kommer ifrån. Igår gjorde jag hjulinställning på grund av att däcken slitits lite ojämnt och att jag har bytt länkarmsbussningar bak och efter det hörs missljudet högre än innan och vid varje sväng. Någon som har en aning? Har läst lite kring bussningar för krängningshämmare och fjäderbenslagring men det känns inte så troligt eftersom att ljudet kommer mitt i bilen, eller? | |
|
En möjlig orsak är styrväxeln. Du kan lätta lite på gummidamasken och lägga på rejält med fett på kuggstången. Ljud är svåra att härleda så det kan i princip vara vad som helst. |
|
|
Vill icke måla f@n på väggen, men när min MB SL (R230) i jämförbar årsmodell apade sig ganska exakt så, var det just styrväxeln. Tänker bara: hope for the best, prep for the worst... (Kokade i mitt fall ned till goodwill, om nån mot förmodan är intresserad kan jag info om att styrväxelbyte på en R230 kostar mer än man kan fantisera kring...). Kanske inte E91-superrelevant, just sayin'. Lär inte kosta mer iaf... Lycka till! |
|
|
Lyfter tråden då jag har samma typ av missljud mellan varven. Ljudet uppmärksammans vid fickparkeringar eller då jag står still i någon korsning och sedan svänger vänster eller höger (dvs vid stora rattutslag). Har någon lokaliserat orsaken, eller lämpliga saker att felsöka? Styrdamasken är smord hos BMW i våras vid service. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.