AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
434

Kraftig vibration vid belastning 330ia Touring e46 -02.

Min nyinförskaffade 330ia Touring har lite fel som jag börjat beta av... Ett av felen är det som står i rubriken. När man ger rejält med gas i låg hastighet så uppstår det en kraftig vibration under ett par sekunder, Ljudet kan mest liknas vid ett slags dovt kulsprutesmatter. Vid aningen försiktigare körning är det inte den minsta vibration eller ljud och inte heller när man ger rejält med gas i högre hastighet, då automaten ligger på en högre växel. Känslan är att det slår i kardanen när belastningen är riktigt hög liksom. Bilen i fråga har gått dryga 31000 mil, så givetvis börjar lite allt möjligt att bli slitet, men förra ägaren har å andra sidan lämnat in bilen för precis allt på auktoriserad verkstad under hela bilens livslängd, så det är mycket bytt och fullservat också. Jag har försökt googla runt lite, men inte hittat några vidare entydiga svar. Är det någon som har haft samma bekymmer med sin bil? Vad tror ni mest på, hardyskiva, stödlager, både och, eller kanske rent av kardanaxeln som gjort sitt efter alla dessa mil? Kan vara skönt med lite expertutlåtande innan man tar itu med detta...
/ Micke

TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Stödlager.
Byt hardyskivan när du ändå är där och jävlas.
Tack! Jag gör så och hoppas att det räcker! Man får lite ont i magen när man på läser om kassa u-joints på kardanen som tänkbar orsak. Då ser man framför sig hur man står med spade och skyfflar ner tusenlappar i ett hål...
/ Micke

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.