|
|
|
|---|---|
|
Denna felkoden lyser på min bil ringde idag till mekonomen för att beställa en ny. Fick denna beställd Länk Dock när jag googlar runt lite verkar den inte se ut så som den på bilden är det så att de finns två en insugssida p en andra sidan är de olika för olika modeller? Vad är skillnaden på den från mekonomen p den nedan Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Vevaxelsensor inte kamaxelsensor ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack så mycket! Hittade denna skissen på hur den verkar sitta Länk Dock när jag kollar på youtube verkar inget likna detta direkt utan då sitter den långt in på insugssidan under insuget. Är de två olika eller är desamma bara att jag läser skissen fel |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Kontakten sitter under insuget. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Men själva sensorn sitter vid vattenpumpen ungefär, på framsidan vid fläkten? | |
|
Länk Länk |
|
|
Länk Länk |
|
|
Hej förlåt om de e mycket frågor nu men bör jag byta nr 8 på skissen också (OE nr 12141709616) Länk |
|
|
Startar bilen verkligen med trasig vevaxelgivare? Vilken felkod hade du? FAF |
|
| Nix min startar inte | |
|
Då kan det vara vevgivaren, nr8 som du länkade till. FAF |
|
| Felkoden var 53 crankshaft sensor. Brukar man behöva byta båda | |
|
Är detta en bra beskrivning på hur man kan göra det? Stämmer de överens med min bil? (BT63516) Länk |
|
|
Här en brux från BMW. Steg 1-5 för dina behov: Länk |
|
|
Här har du hela BMW:s reparationskataloger: Länk Bläddra dig fram till rätt modell och rätt undergrupp... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Förstår inte vart själva sensorändan ska in, inte kontakten utan andra ändan? Är de på framsidan vid fläcken å vattenpumpen eller är de in på sidan av blocket under lmm | |
|
Bild 2 och 3 i länken berättar och visar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.