|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som använder sin 1-serie cab året om eller som enda bil? Hur fungerar det isåfall? vad är era erfarenheter? Ser att 120d verkar vara vanliga. Kan man "ha" diesel i en cab? 125 verkar vara väldigt ovanliga och 135 är väldigt dyra. vad tycker ni om de olika motoralternativen? | |
|
När jag åkte cab på vintern hade jag stora problem med fastfrusna dörrlister som gjorde in och urstigning väldigt irriterande. Skulle nog inte göra om det utan garage. I övrigt inga problem med värme eller dylikt. Bilen var Z4 men jag tror det är ganska universellt. ------- //Lövet |
|
|
Det är väl inte cabben som är största problemet utan de ramlösa dörrarna? |
|
|
Jopp: Du gillar att märka ord va? :) Jag har haft både en E88 året runt och nu en F23 och det är lite irriterande med de fastfrusna listerna, i örigt är det inga problem. Sufletten isolerar lika bra som ett plåttak. Jag är dock lycklig att ha garage hemma och på jobbet. Ljudkomforten är något sämre än plåttaks-bilar, men det får du ju helt enkelt acceptera. E88 fast inte som 125d. Värstingen inom diesel var 123d, vilket du kan åstadkomma själv med BMW:s diesel powerkit som ger + 20 hkr och + 35 på vridet vill jag minnas. Inom bensin så bör du hitta ganska många 125i, de var i alla fall ganska vanliga när jag köpte min 120d 2011. Jag var snubblande nära att köpa den istället. Det är klart du kan ha diesel på en cab. N47-motorn är sjukt rolig i en så liten bil men kolla så den varit inne på N47-aktionen 2015. Som kuriosa var för övrigt 125i Cabriolet den sista BMW-bil som gick att köpa utan turbo och den uppgiften härrör från BMW:s egen marknadsavdelning om det är någon som vill rätta mig på den punkten. Den gick efter 525i med några månader på hösten det aktuella året. Köper du en sen 135i så bör du kunna hitta en med den nya åttastegade växellådan vilket ju är rätt häftigt. För övrigt så tycker jag du skall akta dig för att sätta på fetare däck än rekommenderat för då kan bilen börja spåra. |
|
Verdi |
Sägs att det ska hjälpa att smörja in toppen på rutorna med nån slags silikon. Jag har karmlösa dörrar på båda bilarna. På i3:an är det aldrig några problem men på Teslan är det viktigt att komma ihåg att förvärma kupén. Annars går de inte ner som de ska. Jag rekommenderar nån slags kupévärmare. Helst bränslevärmare så du inte blir beroende av motorvärmaruttag. Jag hade nog valt en E93 istället. Lite äldre men med plåttak. I en cab hade jag velat ha en bensinsexa. Fast ska du köra mycket året om så är ju det mindre viktigt kanske. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.