AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
881

Vilken verkstad (samt vilken mekaniker) i Göteborg-Trollhätteområdet?

js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Jag flyttar nu till Älvängen-området ungefär mittemellan Göteborg och Trollhättan, och funderar på vilken verkstad jag skall välja för mina framtida servicar och reparationer.
Vad jag redan känner till är Bilia Group i Mölndal resp Trollhättan, men finns det fler auktoriserade i området?
Har ni några uppfattningar om någon eller båda av dessa verkstäder - är de bra eller dåliga? Något speciellt att tänka på?
Finns det någons speciell mekaniker hos någon av dessa verkstäder som man skall försöka få som "min" husmekaniker?
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
De andra auktoriserade i Gbg/Mölndal är Wölkes (som ägs av Bilia Group) och Mechanum. Jag har nyttjat alla men inte tillräckligt för att ge någon rekommendation..
bl
2.294
blixten
325i -88
Personligen tycker jag att wölkes är mer personliga och trevligare att ha och göra med. Men om de är duktigare än de andra låter jag vara osagt.
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Tack för svar!
Finns det inga auktoriserade BMW verkstäder norr om centrala Göteborg? Bor som sagt i Älvängen och jobbar i Torslanda så det är inte optimalt att leta sig utåt Mölndal/Västra Frölunda :(
Gi
17
Gilbert
520d M-sport G31 -21
Jag åker 10mil enkel resa för att serva min BMW på Bilia Group i Trollhättan fast jag har BMW handlare / verkstad på orten där jag jobbar ... Har alltid blivit perfekt bemött och fått den hjälp jag behövt där.
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Åker också 10 mils extra resa till Trollhättan för att slippa en närmare auktoriserad BMW-verkstad. Alltid perfekt bemötande och utfört arbete i Trollhättan.

BMWCS #8925
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.