|
|
|
|---|---|
|
Jag flyttar nu till Älvängen-området ungefär mittemellan Göteborg och Trollhättan, och funderar på vilken verkstad jag skall välja för mina framtida servicar och reparationer. Vad jag redan känner till är Bilia Group i Mölndal resp Trollhättan, men finns det fler auktoriserade i området? Har ni några uppfattningar om någon eller båda av dessa verkstäder - är de bra eller dåliga? Något speciellt att tänka på? Finns det någons speciell mekaniker hos någon av dessa verkstäder som man skall försöka få som "min" husmekaniker? | |
| De andra auktoriserade i Gbg/Mölndal är Wölkes (som ägs av Bilia Group) och Mechanum. Jag har nyttjat alla men inte tillräckligt för att ge någon rekommendation.. | |
| Personligen tycker jag att wölkes är mer personliga och trevligare att ha och göra med. Men om de är duktigare än de andra låter jag vara osagt. | |
|
Tack för svar! Finns det inga auktoriserade BMW verkstäder norr om centrala Göteborg? Bor som sagt i Älvängen och jobbar i Torslanda så det är inte optimalt att leta sig utåt Mölndal/Västra Frölunda :( |
|
| Jag åker 10mil enkel resa för att serva min BMW på Bilia Group i Trollhättan fast jag har BMW handlare / verkstad på orten där jag jobbar ... Har alltid blivit perfekt bemött och fått den hjälp jag behövt där. | |
|
Åker också 10 mils extra resa till Trollhättan för att slippa en närmare auktoriserad BMW-verkstad. Alltid perfekt bemötande och utfört arbete i Trollhättan. BMWCS #8925 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.