|
|
|
|---|---|
|
Hej! ny här och behöver hjälp av någon kunnig. Köpte bilen (335i E93-07) med högtalarna ur funktion och säljaren trodde att det bara var en säkring nr 8 i handskfacket, men problemet är att det inte går att öppna handskfacket då låsmekanismen eller något till handtaget är trasigt så har inte kollat säkringar ännu. Men när jag städade bilen i skuffen idag så hittade jag en kontakt med två gröna kablar (fiberoptik) liggandes lös under mattan längst in mot ryggstödet till baksätet. Där till höger satt även en låda monterad som det stod något med TCU på och som det gick kablar in i..lyfte på tyget och kunde hitta kabeln som kontakten suttit på och var dragen i en svart liten plastspiral ihop med andra kablar. Kablarna var märkta och på den ena stod det "TCU/8F0 00 268" och på den andra kabeln stod det "TCU/8F0 00 420"..antar då att den kontakten ska in i "TCU-lådan"..Kan det vara så att detta är anledningen till att jag inte har något ljud i högtalarna? Tacksam för hjälp! Mvh Daniel Länk Länk Länk Länk *Livsnjutare* | |
|
Det är MOST fiber optiken, när loopen inte är sluten fungerar det inte. Frågan är varför man klippt den och om det hjälper att återansluta den eller loopa den. |
|
|
Ärligt talat tror jag inte kabeln är klippt utan någon har ryckt av kablarna ser det ut som..har även googlat och sett att det ska gå att klippa kablarna, skala de och sen skarva ihop de igen..letar dock efter någon som kan hjälpa mig med det och har hört av mig bla till elektriker som även sysslar med fiberoptik. Har även kommit in i handskfacket och tittat på säkringarna och inget trasigt där vad jag kunde hitta, dock saknades det men har väl att göra med olika utrustningsnivåer men fyllde på med säkringar till alla som var till radion för att vara på den säkra sidan, och även läst på flertalet ställen nu att som du säger "Kimze" att om de kablarna är trasiga så fungerar inte loopen och då får man heller inget ljud bla.. *Livsnjutare* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.