|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om någon vet vad byte av topplockspackning gå på en firma till en 87:ans 320 (E30) ? Köpte bilen i Fredags och nu är den död :(...Det började med att tempgivaren steg en del,dock inte till rött!..Jag körde någon minut till,ställde ifrån mig bilen och då bolmade det vit rök!..Stängde av den fort som ögat..Sen gick inte motorn runt mer..:( Avgaserna var dock perfekta när jag köpte den för dagar sen :(..Kan toppen ha slagit sig efter denna incident? Mvh David | |
|
J*vligt trist att höra sånt här :( Toppen kan ha slagit sig/spruckit om du har otur...svårt att avgöra... Ring runt till olika verkstäder imorgon och be om prisuppgift, det kan skilja en hel del beroende på var i landet man bor. hoppas det löser sig på vettigt sätt, lider med dig! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
Red Devil |
hade en bil som blev precis som din, jag plockade toppen och lämnade den på nån verkstad som kollade om det var några sprickor i(du kan inte se det själv, även hur bra syn du än har)om nu din topp är av alu, d sägs att BMW toppar är känsliga och kan bli vågiga vid kokning. De testar med tryck och kan försäkra dig om d e något som är galet. Blockpackning till min E34 gick på 700 om jag inte minns fel. |
|
Har du kollat hur oljan ser ut + kylarvätskan?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.