|
|
|
|---|---|
|
Hej, Undrar om någon har testat eller provkört? Era åsikter? Vår X4 har fyra år på nacken och vi går i bytestankar men jag vet inte om jag känner mig på riktigt tillfreds med bakpartiet. IMO kunde BMW gjort den snyggare, känns lite som Alfa Romeo stuket. Dela gärna med er. | |
| Tycker den nya ser väldigt fräsch ut. Hade precis samma tankar som du innan jag såg den IRL. Inte testat dock. Hade en X4 M40i till i våras. Känns väldigt gammal. Kolla och provkör :) | |
|
Jag tycker att både X3 och x4 är ett jättesteg framåt jämfört med föregående modeller både på insida och utsida. Har man pengar är det bara att byta tycker jag! /M Mina bilar: Länk |
|
| Har provkört 30i och är väldigt nöjd med känslan. Enda fundering jag har utrymmet. Mi som har tidigare X4:an dela gärna med er av erfarenheter om vaksötesutrymme och bagage? Är bilen opraktiskt trång? | |
|
@Rcjfsd En X4 köper man ju inte för utrymmenas skull. Är det bara bagaget du tänker på så är väl X3 bättre. Klart bäst utrymmesmässigt sett är iasf 3-serie GT. Inget du kan tänka dig? Den kupén är otroligt rymlig, bilen är högre än vanliga 3-serien. Många tycker att X4 och GT är fula. Själv tycker jag de är underbart snygga. Men det är ju jag det :) |
|
| Tack för svar Tompak23d. Jag är medveten om att X4 är en ”opraktiskare” variant av X3 med tanke på trängre utrymmen. Men X3 är enligt min uppfattning ”ful” medan X4:an är snygg av bara h-e. Vill ha faktorn är svårhanterlig. Jag provlastade en Mazda cx 5 igår som ju har ännu mindre lastutrymme än nya X4. Jag fick in tre större resväskor och därmed är jag nöjd. Vad jag nu fortfarande funderar på är hur baksätet upplevs av välvuxna personer. Jag kommer i och för sig att 99 gånger av 100 ha antingen mina två döttrar (9 och 12) där bak eller ingen alls men någon gång vuxna släktingar, kolllegor eller vänner. Hur kommer de att trivas därbak. Jag själv har provsuttit och benutrymme ok men takhöjd kändes låg och till saken hör att jag inte är särskilt lång alls. | |
| Den gamla X4 är helt klart ingen bil för baksätespassagerare. Väldigt trångt och dåligt benutrymme. Det finns heller inga kurvhandtag i taket på den. Men, som sagt, "Vill ha faktorn" är stor :) | |
| Har provat nya X4, men jag vet inte om jag håller med om att det är sådant lyft jämfört med gamla X3/X4. Den största skillnaden som jag märker i vanlig vardagskörning är att nya X4:an går tystare. Känns dock inte som den har blivit så mycket större invändigt. Ska sägas att jag kör X3 F25 i dagsläget, men det är ju i stort sett samma bil, men med annan bakdel. Sedan tycker jag att sätena i nya X3/X4 blivit hårdare än i F25/F26. Får nästan ont i ryggen av de nya sportstolarna. | |
| Egentligen går jag i valet mellan ny X4 och Mercedes GLC. Har kollat och kollat och har fortfarande svårt att förena mig med bakdelen på nya X4-an trots att hjärtat säger X4. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.