|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, har en Volvo med m52b28 -96 motor i som börjat gå dåligt. Bilen är allmänt trött och dör ofta vid frikoppling, står man och varvar på tomgång är det inga bekymmer. Har bytt: Vevaxelgivare Kamaxelgivare Bränslefilter När bilen har dött så är det bara att vrida igång den som vanligt. Vid gaspådrag känns det ungefär som den inte får bränsle och vid dom högre varven så sticker han iväg gott. Misstänker tjuvluft eller lmm. Någon som har några tips? | |
|
Hej! Utan att veta så är dina funderingar om troliga orsaker ganska bra :) Skulle själv misstänka just det.. Testa att börja spraya med startgas rikligt runt insuget/bälgar för att se om varvtalet ökar. Luftbälgen efter lmm brukar spricka sönder på dessa motorer.. Kolla felkoder är ju annars ett vanligt svar på dylika problem. Mvh Janne. |
|
|
Har ju tyvärr inget diagnos uttag då motorn inte sitter i rätt kaross, men har börjat undersöka elscheman så ska beställa en obd2 kontakt och försöka koppla in så jag kan felsöka motorn! Har kört lite med startgas på ovansidan utan motorn utan resultat, men ska pröva hissa upp och spruta underifrån. En kompis kände en som hade en fungerande lmm jag kunde prova med, men efter det så börjar mina idéer ta slut! Men ska kolla noggrannare på bälgarna där, tack för tipset! |
|
| Är vevaxelgivaren BMW original? Sådär betedde sig en m52 för mig med piratgivare. | |
|
Tjena, jodå jag har skiftat givare mellan en e36 320 och Volvon. Volvon går lika dåligt medans 320:in går kanon! Har även letat tjuvluft som en dåre och provat en lmm från en annan 528:a utan resultat. Dock har jag fått grenrörsläckage nu och bilen går mycket bättre, så tror att katten har gett upp! =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.