|
|
|
|---|---|
|
Jag bytte bromsbelägg och skivor 20171025 och under semestern började det rycka i ratten och vibrera när jag bromsar, ett enligt mig tydligt tecken på att bromsskivorna är dåliga. När jag har inne bilen på samma verkstad för reklamation säger de att det beror på att navet är skevt, troligt har jag kört emot ngt hårt (har inte hänt). Enligt personalen är detta ett ökänt fel på 5-serien... Min känsla är att de bluffar... Något som har råkat ut för detta?? Med vänlig hälsning Henrik | |
| Skevt nav? Det har åtminstone aldrig jag hört! | |
|
Skevt nav är nog extremt ovanligt och definitivt inte något "ökänt" fel - möjligen "okänt" fel... Vad är det för verkstad? Hur "skevt" är navet - om de påstår att det är skevt, måste de ju ha mätt upp det och konstaterat att mätvärdet ligger utanför toleranserna!? Hur långt har bilen gått? Hjullager? Dragstag? Annan glapp del i framvagnen? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
skevt nav? nja, det låter väldigt Okänt då borde det ju vibrera hela tiden jag tror på dragstagen jag |
|
Vad var det för fabrikat på skivorna? Gjorde nyss misstaget att montera "billighetsskivor" på 530n. Tog inte ens 10 mil innan dom började vibrera. 200 mil senare gick det knappt att hålla i ratten när man bromsade. Bytte till Ate och sedan dess finns det inte en tillstymmelse till vibration. MVH David Öfverdahl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.