|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som vet vad det här handlar om. Gäller det även svensksålda. Mvh peora | |
Verdi |
Bränderna? |
|
Japp, från Teknikens värld Enligt BMW är det EGR-modulen som spökar. Enligt det tyska märket har man upptäckt att EGR-kylaren riskerar att läcka små mängder glykol som sedan lagras inne i EGR-modulen. I kombination med de kol- och oljesediment som finns inne i EGR-modulen, samt de höga temperaturerna från avgaserna, riskerar blandningen att antända. I värsta fall kan brand uppstå. De modeller som återkallas i Europa är alla BMW 3-serie, 4-serie, 5-serie, 6-serie, 7-serie, X3, X4, X5 och X6 utrustade med fyrcylindriga dieselmotorer och producerade mellan april 2015 och september 2016, samt samma modeller fast med sexcylindriga dieselmotorer och byggda mellan juli 2012 och juni 2015. |
|
| Är det någon som har fått kallelse för att få EGR-kylaren åtgärdad? | |
| fusk med avgasvärden? | |
Verdi |
De brinner bra. Länk Tänk om det varit Tesla... Oj oj... ;-) |
|
Om man betänker att något, tyskt?, företag får en plötslig order på nån miljon EGR-kylare/moduler(återkallelsen gäller hela världen?). Sen ska bilägare i säg 75 länder få ett brev utskickat, tider ska bokas och verkstäder genomföra aktionen samtidigt som vanlig verksamhet gissar jag att det tar X antal månader innan processen startar. Mvh Asken |
|
| Vet någon hur de gör med importerade bilar och återkallelse? Min omfattas av detta och jag undrar helt enkelt om jag kommer få någon kallelse. | |
|
ferlin: Givetvis kommer du att få en kallelse |
|
| OK, tack Bianca. | |
| Min bil har redan fått nya EGR ventiler, jag frågade BMW och då är caset stängd på den. | |
| Länk | |
|
Har någon fått en kallelse kring detta? Kan det vara så att BMW gör denna manöver när bilen är på vanlig service? |
|
| Jag hade min bil inne på service för 2 veckor sedan, passade på att fråga om denna åtgärden. Enligt servicekillen så fanns det en åtgärd på g i systemet, men att jag skulle avvakta tills jag får ett besked hemskickat till mig. | |
| @tsint, ok tack. | |
|
En till bil Länk Borde vi inte snart få någon info från BMW? |
|
| När jag var på service hos BMW i Falun förra veckan frågade meken min bilgranne om hans bil hade ryckt något. Han hade inte känt något men meken lade in en ny tid för byte av EGR ventilen. Han hade en 320d 2016 tror jag. Om det var fel eller inte på den har jag ingen aning om. | |
| Hade bilen på service för 2 veckor sedan. Då bytte de EGR-kylaren samtidigt. | |
| min omfattas inte av detta enligt BMW | |
|
Idag stannade min bil efter ca 1 km. Den dog när jag körde i ca 30km/tim. Startade direkt men dog när jag la i D. Efter ett antal försök och några minuter senare gick den ok. Nu inlämnad på BMW. De sa att de trodde det var EGR...? Har känt att bilen ibland blivit helt kraftlös i korta ögonblick tidigare. Har det med detta att göra tro? Bilen har gtt 2700 mil ca... |
|
| Får tillägga att den var på rutinmässig service i onsdags... inget byte av något då. vad de sa. Tog bara max 40 min. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.