|
|
|
|---|---|
|
-Ni som kör m135i/m140i , var försäkrar ni nånstans? finns det något bolag med hyfsad premie? | |
|
Jo...försäkringspremierna är inte beroende vilken bil du har..Jo, till en del givetvis, men det är dina personliga förhållanden som avgör din "premie" till största del. Dvs ålder, boendeförhållande, antal försäkringar i bolaget(billigare när man samlar allt i ett s.a.s.), antalet mil du ämnar köra/år, hur/var du parkerar, omfattning på försäkringen etc. Jag föreslår att du ringer x-antal bolag och frågar. Enda sättet att få just din specifika kostnad.. Men jag förstår om du är nyfiken på vad andra betalar, även fast det inte ger ett perfekt svar på vilket bolag just du ska välja, men en liten fingervisning kan du visserligen få. Vissa bolag "bojkottar" en del bilar genom att ge ohemult dyra premieförslag, så det kanske du kan få svar på iom din fråga. Jag kan dock skriva att mina bilar är försäkrade i Länsförsäkringar, det var de som gav billigaste försäkringarna för min del just nu. Sedan hur de behandlar en eventuell skada har jag ingen erfarenhet av(förutom glasskada, vilket fungerat smidigt). Jag lämnar ordet fritt nu efter mina skriverier, som kanske var självklara, men iaf :) Mvh Janne. |
|
| Det är faktiskt länsförsäkringar som gav mig bäst premie för min 520d ! | |
| Aktsam, helförsäkring 9,1'/år för en 31 år gammal man i Stockholm. | |
|
Trygghansa - M6 E63 Sundsvall 880kr /månad |
|
|
Bäst = utan tvekan bmw of, smidig hantering då bmw verkstaden sköter all kontakt med dom samt generösa värderingsregler. Billigast = aktsam (33 årig man på landsbygden) |
|
|
LF - halvförsäkring 3048:- helår på en M140 - 18 38år bor utanför Helsingborg |
|
| Trygg-Hansa helförsäkrad F11 523i för 7300kr/år - 36åring bosatt i Stockholm | |
| Kan tillägga att jag haft Trygg-Hansa på min tidigare 3-serie där de var billigast. Blev påkörd bakifrån två gånger under loppet av 12 månader och båda gångerna hanterade de allt utan några bekymmer. Det enda tråkiga är att man inte får välja verkstad som ska utföra jobbet själv utan får några val och ett av dessa var en auktoriserad BMW verkstad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.