|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Abs lampan har börjat lysa i bilen. Jag har kopplat in en sån där bluetooth obd2 läsare från wish å läst felkod med, och jag får upp vehicle speed sensor. Någon som vet va de kan vara för något? Mvh Emil | |
|
Fungerar hastighetsmätare? ABS-fel och bortfall av hastighetsmätare tyder på att ABS-sensor vänster bak är defekt. |
|
| Hastighetsmätaren fungerar, men däremot så la farthållaren av i samtidigt som lampan började lysa | |
|
Hej, Jag hade för mig att hastighetsmätaren och farthållare tar sina respektive signaler från olika abs-sensorer, så jag googlade och hade tur. Det är sensorn höger bak. Köp bra kvalitet, original eller OEM. Länk /Lennart |
|
| Var tar instantanförbrukningsmätaren sitt data? | |
|
Hej, Efter att ha googlat en timma på "economy meter (eller gauge) bmw" och hittat mycket, även här på AP, om äldre modeller (typ e30, 36, 34), där hastighetsmätarsignalen tas från en sensor i diffklumpen och förbrukningen från DME, som håller koll på mängderna bränsle från resp insprutare, landade jag till slut i detta, sista meningen: "MPG gauge is full electric,not vacuum,at least on E36. I had same problem as you guys. My MPG gauge was going to 0 while driving,and above 30 while it stops. It gets road speed signal,rpm signal that goes to the DME and return back to the instrument cluster." Länk @N: Detta svarar inte, eller åtminstone bara delvis, på din fråga. Kanske känner du dig motiverad att googla vidare... :) /Lennart |
|
| Tack så mycke för alla svar :) ska kolla säkringen annars byta givaren höger bak 👍 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.