|
|
|
|---|---|
|
Hej. Nu är det äntligen på gång, jag är på G att köpa en Bmw X3 2,5i årsmodell 2004...riktigt bra skött, regelbundet servad...dock en automatlåda som gått 24k mil. Har dålig koll på automatlådor. Är det många mil? Dumt att köpa en i övrigt fin välskött bil med så många mil med automat? En del kompisar har kraxat olycksbådande...ren chansning, lådan kan rasa när som helst bla bla... Hur bra är automatlådorna på en 2004? Erfarenheter/kunskap/tips mottages tacksamt! Eftersom bilen i övrigt är väldigt bra skick så hoppas jag lätt kunna köra 30k mil plus. Men är lådan en svaghet? Tack! | |
| Min förra hade gått 23000 när jag sålde. Helt felfri och växlade som en dröm. | |
| Låter ju bra. Men ingår det service av automatlådan i den vanliga servicen, eller ska de vara underhållsfria? Som sagt, den jag kollat på har väl skötta serviceintervall, men osäker på om automaten servas eller kollas? | |
|
Det ingår inte service men nånstans vid 15000 mil kan det vara bra att byta olja ändå. Kostar 4-5 tusen. ------- //Lövet |
|
| Fördelningslådan kan väl vara ett problem på X3orna men jag vet inte om det gäller alla årsmodeller | |
|
Nä alltså det jag undrar är om 24k mil är för mycket, även på en välskött X3:a? Många bekanta pekar ut just automatlådan...men bör inte en hyfsat modern låda från 2004 hålla mer än 30k mil? Vilken låda sitter i X:et? BMW:s egna eller vilken? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.