|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag skafade INPA för något år sedan och provade då att koppla upp min e38 750 -95. jag fick switcha mellan OBD och ADS för att komma åt så mkt som möjligt. Men nu när jag skulle kolla felkoder igen så kommer jag inte åt någonting längre utan får följande fel: IFH-0003 Datatransmission to interface disturbed IFH-0009 No response from controlunit Jag har följande setup med kablar: Länk Datorn har win xp Någon som vet vad som är problemet? //Adrian | |
|
Är det bara motorns databoxar som ger dig dessa felkoder? Det är i så fall tyvärr normalt för en tidig e38 med m73, jag har slitit med detta och i ett år på min kärra utan framgång... Det finns inlägg att läsa om du söker lite. // Magnus |
|
|
@944_Driver Jag har läst din tråd ;). Och jag hade problem med att komma åt DME förut också, minns inte om jag kom det alls faktiskt. Problemet nu är att jag inte åt någonting annat längre heller (som jag kom åt förut), kommer inte åt ABS, Clustret, PDC etc. //Adrian |
|
|
Om installationen är ok så finns ju bara alternativet att felet ligger på bilsidan. Inte helt ovanligt att det ärgar i 20-pins adaptern. Har du provat utrustningen efter ominstallationen på någon annan bil? En klassisk sak att glömma är att porten måste stå som Com1, men det kanske den gör per default när man som du har en "äkta" comport? Minns inte detta riktigt tyvärr. Kolla detta i enhetshanteraren. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.