|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hade några 100mil kvar tills serviceinrikatorn för bakre bromsbelägg var slut. Så tänkte att jag nollställer den då det är hyfsat gott om belägg kvar och slitagevarnaren har inte börjat varna. Jag nollställde via knappen för trippmätaren, men efter det så kom det en varning om att byta bromsbelägg i iDriven - antar att det är samma meddelande som om slitagevarnaren gått av. Nu står det -25000 till nästa beläggbyte och jag får en varning varje gång jag startar bilen. Har svårt att tro att slitagevarnaren gick av precis när jag nollställde (stod still och varningen kompressor efter utan att jag kört en meter). Det är runt 7-10mm kvar på beläggen... Måste man in och nollställa vis ISTA eller liknande? | |
|
Dåligt med återkoppling, men tänkte jag återkopplar själv så kanske någon annan har lättare att lösa problemet framtiden. Som jag förstått det, om man nollställer serviceindikatorn och slitagesensorn nött igenom första tråden så kan man inte återställa serviceindikatorn utan måste då byta den. Detta gäller oavsett om det är fram eller bak, båda sensorerna måste vara hela för att du ska kunna återställa. Då jag inte kände för att ha en varning i idriven om att byta bromsbelägg samt röd varningslampa på instrumentpanelen tills jag faktiskt byter beläggen så valde jag att klippa kabeln till sensorn och bara tvinna ihop kablarna. Varningen för bromsbeläggen försvann men istället fick jag en varning att något var fel på sensorn...:) den försvann dock efter några omstarter! Så nu får jag hålla koll på mina bromsbelägg bak, har 5-7mm kvar så håller säkert 500-1000 mil till då jag mest kör långkörning... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.