|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag köpte för ett tag sen en gammal e46 325 touring, när jag tittade på den såg jag att den var lite låg men tänkte inte så mycket mer på det. Nu har det blivit värre (lägre) och den sliter däck på insidan. Det konstiga är att dämpare och fjädrar är nya och standard höjd ej sänk, jag har jämfört med org nr. Jag har läst mycket om bakvagns bussningar och hållare/golv som kan gå sönder, jag såg inget konstigt under, jag försökte se glapp mm kunde inte se något konstigt Är det någon som har några tips på vad som kan vara problemet? Mvh Tom Karlsson | |
| Är det någon som har något förslag? Jag har fortfarande problem med detta... | |
|
Bärarmsbussningar som är slut gör att däcken sliter ojämnt. Brukar medföra klonkande i bakvagnen vid farthinder och ojämnheter också (egen erfarenhet). Inget du har lagt märke till? Nr 4 i länken nedan, kräver verktyg för att pressa i nya. Länk |
|
|
Jo det klonkar nog en del, bilen har blivit ståendes i garaget så det var länge sedan jag körde den. Så jag får kolla hur den ser ut/ känns. Men kan den göra så att bilen blir väldigt låg? Tack för svar. :) |
|
| Normalt att den sjunker ner något men extremt låg vet jag inte. Skulle kolla bakfjädrarna till att börja med, enkelt att kontrollera och typ lika enkelt att byta. | |
|
Ok, ja fast fjädrarna är som jag skrev nybytta när jag köpte bilen, man såg t o m art nr.. Och det var std ej sänk och de var inte kapade heller.... Men jag får kolla, tack 😀 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.