|
|
|
|---|---|
|
jag upplever att styrningen är lite slapp, man kan svänga rätt mycket i början utan att det händer något nästan. Upplever ni andra det likadant? Jag har frågat min verkstad och de säger att det inte går att göra något, men vad säger ni proffs ;) ? sen står dessutom ratten något snett 🤣 | |
|
Med erfarenhet av vanlig Z3 tycker jag att styrningen är typisk BMW, lite medvetet tung, men mycket fast och exakt. Z3 är befriat från elektriskt krimskrams i styrningen, här är det ren äkta mekanik som gäller! Tidigare hade jag en felaktig framhjulsinställning, vilket ledde till slingrig bil, vilket kanske kan uppfattas som slapp styrning. hade ingen toe in på ena hjulet, vilket uppfattades som sladdrigt. Har du eventuellt större hjul, så har företag som ställer in framvagn ej tillgång till fabriksdata, vilket påverkar exaktheten. I ditt läge hade jag börjat med en framvagnsinställning, eftersom även ratten står snett. |
|
| Z3M har likadana styrväxel som alla andra E36 så nej, det skall inte finnas märkbar "dödgång". Jag skulle kolla efter glapp i framvagnen som första åtgärd. Mina E36 M har båda mycket exakt styrning utan märkbar "dödgång". | |
|
Hej. Z3 gillar nya framdäck, halvslitna eller sämre påverkar styrkänlan negativt. Riwa |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Kan komma ihåg fel men har för mig att Z3:a har snabbare styrväxel än vanliga E36, ganska vanlig modd på E36 (racing/drifting) att montera Z3 styrväxel. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.