|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 116-09 och helt plötsligt går det inte att använda knapparna på stereon. Radion fungerar på den station som är inställd, men den byter inte när radiosignalen är dålig. Men händer inget när man trycker på knapparna. Går inte heller att ställa klockan som är vid stereon. Någon som vet vad det kan vara för fel?? | |
| Läsa felkoder? | |
|
Jag skulle nog testa att göra bilen strömlös några timmar först och se vad som händer - typ "ctrl. alt. del."! ;) Det kan ibland lösa mysko elfel i moderna bilar. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Min bakrutevärmare funkade inte och jag tog bort strömmen i en hal timme och problemet var löst | |
|
Ja, mysko saker kan rätta till sig! På E46:an hade "piktogrammet" börjat visa spegelvänd information (när höger dörr var öppen visades att vänster dito var öppen i instrumentet) efter att den varit inne på verkstad - efter frågor hos verkstaden (BMW-verkstad) kliade de sig i huvudet och mumlade att man nog får byta instrumentkluster...efter några månader lossade jag batteripolerna och därefter visade det rätt igen... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Det var nog att ECUn hängt sig. Jag bor i Gbg och har en fekodsläsare | |
| Jag är konsult på Volvo cars. Det första vi gör om en provbil inte startar är att ta bort batteriet :) | |
|
Jag har kopplat bort batteriet över natten men hjälpte inte. Visar ingen felkod när man felsöker. Radion funkar ju det är bara knapparna som inte fungerar när man trycker på dem. Men lite störigt då den inte själv byter till rätt kanal. |
|
| Kollat säkringar? Verkar vara ett internt problem i ECUn. Låter konstigt om en kabel lossnat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.