|
|
|
|---|---|
|
Tjena, köpte en bmw nyligen och åkte till killen som sålde den som samtidigt sa att den var fullservad. När jag var på plats så är den stämplad till 8500 mil, nu har den gått 11500 mil och servicen skulle vara gjord för ett tag sedan men han sa att "bara för att jag inte hade lagt fram boken så stämplade dom den inte". Så då servade dom den utan att stämpla, men nollade nyckeln. Kan detta stämma? | |
| Kan stämma, ligger ju datorn hos bmw så åk dit om du inte bor långt bort så stämplar dom den, jag har också glömt boken vid service men det var inga problem att få den stämplad i efterhand, iåförsej Kia | |
| Klart det kan stämma, hur skulle de kunna stämpla om han glömt boken? Men BMW har garanterat sparat servicen i datorn. Finns den inte där så är den inte gjord. | |
| Måste man åka till den bmw verkstaden eller kan man ringa bmw och höra? Bor nämligen 100 mil ifrån där den blev köpt. | |
| När jag köpte min hade de missat serviceboken vid sista servicen. Jag skickade den till BMW med frankerat returkuvert. Inga problem. Dessutom borde det ju finnas en faktura på servicen. | |
|
Som sagt, det bör ju finnas en faktura om jobbet utförts på en BMW-verkstad. Vet du vilken verkstad som gjorde jobbet? Ring dem isf och fråga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.